22. marca 2023

Bataty s bryndzou

Bataty si našli v mojej kuchyni svoje stále miesto. Po počiatočných rozpakoch, keď som sa bála že budú príliš sladké, keďže sa im hovorí sladké zemiaky, som zistila, že v správnej kombinácii sú naozaj výborné.
 
 
Zistila som, že k nevýraznej chuti batátov sa výborne hodí syr výraznejšej chuti. Ja ich najčastejšie robím s Fetou alebo Nivou. Tentoraz som ich skombinovala s bryndzou a bola to výborná voľba - bryndza tak akurát doladila ich chuť, ale nebola príliš výrazná, ako napríklad Niva. Je to jednoduché, na suroviny nenáročné ale chuťovo výborné jedlo.
 
POTREBUJEME (na cca 2 porcie) :
 
2 veľké alebo 3 menšie bataty 
125 g bryndza 
1-2 PL olivový olej
soľ
čerstvo mleté korenie 
mäsitá slanina alebo sušená šunka (voliteľné)
čerstvé bylinky (použila som tymián)
 
PRÍPRAVA :
 
Batáty dobre umyjeme, ale nešúpeme. Po dĺžke každý batát prekrojíme na dve polovice, reznú stranu popicháme vidličkou a celé polovice potrieme olivovým olejom a reznou stranou hore položíme na pekáč vystlaný papierom na pečenie. V rúre vyhriatej na 190°C upečieme do mäkka (v závislosti od veľkosti zemiakov by to malo trvať cca 40 - 50 minút). 
 
Vyberieme ich z rúry, pár minút necháme chladnúť a z ešte teplých polovičiek lyžicou opatrne do misky vyberieme väčšinu dužiny - opatrne, zemiaky sú stále horúce. K dužine pridáme bryndzu (ja som si kúsok odložila na posypanie), soľ, korenie a všetko vidličkou roztlačíme a spojíme do kompaktnej hmoty. 
 
Hmotu rovnomerne rozdelíme späť do šupiek, vrch posypeme bryndzou a dáme na pár minút zapiecť do rúry - pokiaľ sa bryndza navrchu nezačne topiť. Ja som zapekala pod grilom, najvyšší výkon asi 3 minúty. Ak vaša rúra nemá túto funkciu, myslím si, že to pôjde aj na funkcii horný ohrev. 
 
Na tanieri som bataty posypala kúskami opečenej sušenej šunky, trochou bryndze a sušeným tymianom. Podávame teplé. 
  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára