26. marca 2023

Grilovaný ananás s kuracími srdiečkami a balzamikovou omáčkou

Tento recept som chcela skúsiť už dávno - odvtedy, ako som ho videla v TV relácii, kde ho pripravovala jedna súťažiaca, ktorá hviezdila ja v Masterchefovi a je mimochodom aj z rovnakého mesta ako ja. 
 
Ja mám rada kombináciu ovocia a mäsa a aj vnútornosti (niektoré), takže keď sa mi podarilo v rovnakom čase zohnať čerstvé srdiečka aj čerstvý ananás, prišiel čas recept vyskúšať.

 
Viem že veľa ľudí vnútornosti nemusí, ale táto kombinácia je naozaj výborná, veľmi som si pochutila. 

POTREBUJEME (na 2-3 porcie) :

350 g čerstvé kuracie srdiečka
1/2 čerstvého ananásu 
soľ podľa chuti
čerstvo mleté čierne alebo farebné korenie podľa chuti
chilli vločky podľa chuti
2 PL olivový olej
20 g studené maslo
1 väčšia šalotka
1-2 PL balzamiková redukcia
1 dl kurací alebo hydinový vývar
čerstvú koriandrovú prípadne petržlenovú vňať

PRÍPRAVA :

Srdiečka očistíme. Z ananásu odkrojíme asi 1/2 cm hrubé kolieska, na porciu 2-3 kusy, z koliesok odstránime šupu, očistený ananás osolíme, okoreníme a posypeme chilli vločkami. Opečieme na rozpálenom olivovom oleji. Vyberieme von. Do výpeku pridáme kúsok masla, nadrobno pokrájanú očistenú šalotku, zarestujeme, pridáme očistené srdiečka a opekáme 5-7 minút, podľa veľkosti srdiečok. Pridáme balzamikovú redukciu, premiešame, pridáme vývar, ochutíme soľou a korením. Zahustíme kúskom studeného masla. Srdiečka servírujeme na opečenom ananáse, posypané čerstvou posekanou vňaťou.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára