26. februára 2023

Bataty plnené mletým mäsom

Bataty som si celkom obľúbila, dokonca mám niekedy pocit, že vo vhodnej úprave mi chutia viac ako klasické zemiaky. Tentoraz som zvolila plnené s mletým mäsom. Inšpiráciu som našla v aplikácii Jeme zdravo, ale recept som si upravila podľa možností chladničky, špajze a mojich chutí. Ale musím povedať, že boli naozaj výborné - veľká dobrota.
 

POTREBUJEME (na dve porcie) :

2 veľké alebo 4 menšie bataty
1 - 2 PL olivový olej + na potretie
kúsok masla
1 väčšia šalotka
2 strúčiky cesnaku
200 - 250 g mletého mäsa 
1 malá konzerva kukurice
1/2 čerstvej červenej papriky
soľ
čerstvo mleté korenie
1-2 ČL zmes korenia Argentína alebo Gyros
1 PL paradajkový pretlak, prípadne kečup
1 ČL sójová omáčka (odporúčam Kikkoman)
syr Feta 
jarná cibuľka alebo pažítka na posypanie

PRÍPRAVA : 

Bataty nešúpeme - iba umyjeme, osušíme a potrieme olivovým olejom. Popicháme vidličkou a zhora pozdĺžne narežeme, ale celkom nerozkrojíme. Takto pripravené bataty dáme na pekáč vystlaný papierom na pečenie, vložíme do rúry zohriatej na 180°C a upečieme do mäkka (cca 45 minút až hodinu podľa veľkosti batatov).

Kým sa bataty pečú, pripravíme si plnku. Na panvici rozohrejeme olivový olej a maslo, pridáme očistenú a nadrobno pokrájanú šalotku, nadrobno pokrájanú červenú papriku a cesnak. Keď cesnak zavonia, pridáme mleté mäso a opekáme 10-12 minút (podľa množstva). Pridáme paradajkový pretlak alebo kečup (úprimne mi viac chutí kečup - používam ho málo, a tu mi chutí viac - používam kečup so zníženým obsahom cukru a soli) a sójovú omáčku (odporúčam Kikkoman so zníženým obsahom soli), premiešame, dochutíme korením a soľou (so soľou jemne, navrch ide ešte slaný syr, tak aby to potom nebolo slané), nakoniec pridáme scedenú kukuricu, premiešame, prehrejeme a odstavíme z plameňa. 

Upečené zemiaky necháme pár minút chladnúť a následne opatrne (sú stále horúce) roztvoríme, naplníme zmesou, posypeme slaným syrom a pár minút zapečieme - ja zapekám na funkciu gril, najvyšší výkon, tak 2-3 minúty. Preložíme na taniere, posypeme pokrájanou zelenou vňaťou jarnej cibuľky alebo pažítkou a teplé podávame. Dobrota.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára