16. februára 2023

Recyklované jahodové makrónky

Keď musíš tak musíš ... alebo keď máš zvyšné bielky ? Alebo keď chceš vyskúšať novú príchuť či novú čokoládu ? U mňa sú všetky odpovede správne. Okrem toho som mala ešte pokazené škrupinky z nevydareného pokusu a skúšaním sa človek učí. Tentoraz som okrem spotrebovania bielkov a nepodarených škrupiniek najmä chcela vyskúšať novú jahodovú čokoládu.


POTREBUJEME (na 17 ks kompletných makróniek) :
 
škrupinky :
 
87 g pomleté a preosiate škrupinky makróniek
40 g bielky
35 g krupicový alebo kryštálový cukor
štipka soli 

plnka - ganache :

0,3 dl smotana na šľahanie
90 g jahodová čokoláda (Valrhona Feves Inspiration Fraise)

PRÍPRAVA :
 
Najskôr som rozmixovala vysušené nevydarené škrupinky mixérom a potom ešte pomlela v staršom mlynčeku na kávu a 2x preosiala - výsledná hmotnosť musí byť 87 g. 
 
Následne som vyšľahala bielky (stačil mi bielok z jedného veľkého vajíčka) so štipkou soli - keď bol sneh taký polotuhý, na 3x som zašľahala kryštálový cukor (ja som tentoraz nemala klasický biely cukor tak som použila hnedý, ale nie je to ono) a vyšľahala som tuhý sneh. 
 
Do snehu som ručne stierkou na 3x vmiešala preosiatu rozmixovanú zmes z nepodarených škrupiniek. Miešala som dovtedy, pokiaľ sa zmesou nedala urobiť v ceste osmička. Zmes som preložila do cukrárskeho vrecka s hladkou špičkou (priemer otvoru 1 cm) a nastriekala som makrónky na podložku - používam obyčajnú silikónovú podložku z Tescomy. Plechom som niekoľkokrát pobúchala o stôl, aby som sa zbavila vzduchových bubliniek. 
 
Takto nastriekané budúce škrupinky som nechala zaschnúť pri izbovej teplote do doby, kedy sa povrch pri dotyku nelepil na prst. Piekla som v rúre zohriatej na 145°C 18 minút (funkcia spodný a vrchný ohrev). 
 
 
Upečené škrupinky som nechala na podložke úplne vychladnúť a až potom som ich opatrne zlúpla. So škrupinkami tentoraz nie som vôbec spokojná - neviem či to spôsobilo použitie hnedého trstinového cukru alebo skutočnosť, že som nechala škrupinky v rúre po vypnutí ešte asi 1-2 minúty, pretože sa mi zdali nedopečené, ale zrejme boli a tie dve minúty im uškodili - sú suchšie ako zvyčajne a nie sú pekné rovnomerné, takže odporúčam použiť klasický biely cukor a dodržať dobu pečenia.
 

Na plnku som rozohriala smotanu na šľahanie po bod varu a horúcou som zaliala nasekanú čokoládu, malú chvíľočku som nechala postáť a rozmiešala som do hladka. Ak sa čokoláda všetka nerozpustí, vložím misku so zmesou na 10-15 sekúnd do mikrovlnky a následne rozmiešam. Hladkú zmes dám do vrecka na zdobenie a nechám v chladničke stuhnúť na požadovanú hustotu. Skúšala som prvý krát do ganache pridať aj kúsok masla (10 g), ale neosvedčilo sa mi to (ganache mala po vychladnutí takú divnú konzistenciu, inú ako zvyčajne), preto maslo ani neuvádzam medzi surovinami a vrátim sa k mojej osvedčenej ganache iba zo smotany a čokolády.
 
NIEČO NAVYŠE : 
 
Do pozornosti dávam túto ovocnú čokoládu Valrhona Feves Inspiration Fraise. Obsahuje 37 % kakaa a je zložená iba z ovocia, kakaového masla a cukru, bez pridaných farbív. Je to biela čokoláda doplnená lyofilizovanými (mrazom sušenými) jahodami a chutí naozaj božsky. Ak milujete ovocné chute, tak rozhodne odporúčam vyskúšať ... lepšiu ovocnú čokoládu som zatiaľ nemala možnosť ochutnať.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára