24. júla 2022

Recyklované ríbezľovo-malinové makrónky

Zostali mi bielky z varenia a nepodarené škrupinky makróniek z posledného pokusu, tak som sa rozhodla vyskúšať použiť ich na nové makrónky. Skúšala som prvý krát a úprimne povedané nedávala som výsledku veľkú nádej, ale napodiv celkom obstojne sa podarili.
 

Ja preferujem ovocné plnky, tak som tentoraz urobila ríbezľovo-malinovú plnku, ktorú som doplnila čerstvými ríbezľami. Taká letná osviežujúca verzia. Postupovala som podľa receptu, ktorý som našla na internete - francúzskou metódou (bez cukrového rozvaru).
 
 
POTREBUJEME (na 11 ks kompletných makróniek) :
 
škrupinky :
 
87 g pomleté a preosiate škrupinky makróniek
40 g bielky
35 g krupicový alebo kryštálový cukor
štipka soli 

ovocná ganache :

0,3 dl malinovo-ríbezlové pyré (rozvarené a prepasírované ovocie)
100 g biela čokoláda 
1-2 kvapky červená potravinárska gélová farba (nemusí byť)
 

PRÍPRAVA : 
 
Najskôr som vyšľahala bielky so štipkou soli - keď bol sneh taký polotuhý, na 3x som zašľahala kryštálový cukor a vyšľahala som tuhý sneh. Do snehu som ručne stierkou na 3x vmiešala preosiatu rozmixovanú zmes z nepodarených škrupiniek. Miešala som dovtedy, pokiaľ sa zmesou nedala urobiť v ceste osmička. Zmes som preložila do cukrárskeho vrecka s hladkou špičkou (priemer otvoru 1 cm) a nastriekala som makrónky na podložku - používam silikónovú podložku z Tescomy. Plechom so niekoľkokrát pobúchala o stôl, aby som sa zbavila vzduchových bubliniek. Takto nastriekané budúce škrupinky som nechala zaschnúť pri izbovej teplote do doby, kedy sa povrch pri dotyku nelepil na prst. Piekla som v rúre zohriatej na 140°C 18 minút (funkcia ventilátor). Upečené škrupinky som nechala na podložke úplne vychladnúť a až potom som ich opatrne zlúpla.
 
Pokiaľ sa škrupinky piekli a chladili, pripravila som plnku. Čokoládu som posekala na malé kúsky a zaliala horúcim ovocným rozvarom, rozmiešala som do hladka, ja som pridala aj 2 kvapky potravinárskej červenej farby, pretože biela čokoláda napriek krásnej a sýtej červenej farbe ovocného pyré nadobudla nepeknú farbu, preložila do cukrárskeho vrecka, uzatvorila a nechala v chladničke vychladnúť a trocha zatuhnúť. Potom som naplnila škrupinky - na jednu škrupinku som naniesla plnku, do stredu som dala po 3 bobuľky ríbezlí, priklopila som druhou škrupinkou, zľahka pritlačila a nechala v chladničke odpočívať a zatuhnúť v uzatvorenej dóze. Najlepšie sú na druhý deň, ale nevydržala som, a po asi 4 hodinách som musela ochutnať. Kyselkavá plnka výborne ladí so sladkými škrupinkami.
 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára