30. júla 2022

Letné vanilkovo-malinové venčeky

Venčeky z odpaľovaného cesta patria roky k mojim obľúbeným zákuskom, ale nerobila som ich už naozaj veľmi dlho - je to snáď už aj 15-20 rokov, pretože prvý pokus nedopadol úspešne a odradilo ma to. Mala som možnosť ochutnať - a táto letná verzia venčekov bola naozaj výborná, tak som sa rozhodla po rokoch opäť vyskúšať. 
 

 
Vizuálne majú nedostatky, ale chuťovo boli skvostné. Kombinácia kyselkavého malinového rozvaru a jemného vanilkového krému je skvelá.
 
POTREBUJEME (na 15-20 kusov podľa veľkosti) :
 
korpusy
 
250 ml voda
štipka soli
50 g maslo
150 g polohrubá múka
4 celé vajíčka
 
malinová plnka
 
400 g mrazené maliny (alebo čerstvé)
0,5 dl voda
2-3 PL krupicový cukor (alebo podľa chuti)
1-2 PL škrob
1 dl voda
 
vanilkový krém
 
500 ml mlieko
2x Zlatý klas
100 g krupicový cukor
1-2 ks vanilkový cukor
150 g maslo izbovej teploty
trocha rumovej arómy 
 
cukrová poleva
 
100 g práškový cukor
2 PL horúca voda 
 
iné : lyofilizované maliny na zdobenie
 

 
PRÍPRAVA :
 
Na korpusy dáme zohriať vodu so soľou, do teplej pridáme maslo, rozpustíme a naraz vsypeme múku, dobre varechou rozmiešame, aby sme nemali hrudky a 3 až 5 minút odpaľujeme - cesto je odpálené keď sa začne chytať na dno hrnca, v ktorom ho odpaľujeme. Ja som po odpálení cesto preložila do misky a nechala úplne vychladnúť. Po vychladnutí som cesto preložila do šľahača a na najnižších  obrátkach som po jednom zapracovala vajíčka. Spracované cesto (je naozaj lepivé) som preložila do cukrárskeho vrecka s ozdobnou špičkou. Pekáč som vymastila maslom a posypala múkou. Vykrajovačkou som si v múke naznačila kolieska (moje mali priemer asi 8 cm) a potom som do týchto vyznačených kruhov (po vnútornom obvode) striekala venčeky - ja som striekala v dvoch vrstvách. Rúru som zohriala na 200°C a na tejto teplote som piekla 20 minút. Za žiadnu cenu neotvárajte rúru počas tejto doby - inak by venčeky mohli spľasnúť. Potom som teplotu znížila na 165°C, rúru som pootvorila (vložila som do dverí varechu) a dopekala som ešte cca 6  minút. Urobila som test - jeden kúsok som vybrala a ostrým nožom prekrojila. Moje boli už upečené, tak som ich vybrala, na plechu som ich nechala trocha schladnúť a ešte teplé som ostrým nožom prekrojila na dve polovice.

Na malinové pyré som rozvarila mrazené maliny s trochou vody, do rozvarených som pridala cukor, premiešala a zahustila škrobom rozmiešaným v troche vody. Nechala som prejsť varom, odstavila som ich, po čiastočnom vychladnutí som väčšiu polovicu prepasírovala (maliny majú naozaj veľa zrniečok) a takto pripravenú zmes som dala do cukrárskeho vrecka a nechala som ich úplne vychladnúť.
 
Na vanilkový krém som v troche mlieka rozmiešala Zlatý klas, zvyšok mlieka som dala zohriať. Do vriaceho mlieka som vliala rozmiešaný puding a uvarila som klasický puding. Do horúceho som vmiešala vanilkový cukor, krupicový cukor a 1 ČL masla (maslo by malo zabrániť vo vytvorení kože na pudingu). Puding som nechala takmer úplne vychladnúť. Do vychladnutého pudingu zašľaháme maslo izbovej teploty a rumovú arómu. Ja som krém pre istotu prepasírovala cez hustejšie sitko, aby som sa vyhla prípadným hrčkám z pudingu. Vyšľahaný krém som dala do cukrárskeho vrecka s ozdobnou špičkou a nechala v chladničke čiastočne stuhnúť.
 
Pripravila som si cukrovú polevu - preosiaty práškový cukor som vymiešala s horúcou vodou na hustejšiu polevu.

Po vychladnutí oboch plniek som na spodnú časť rozkrojených korpusov najskôr naniesla vrstvu malinového pyré a následne vanilkový krém, priklopila som druhou časťou korpusu, ktorého vrchnú časť som najskôr namočila do cukrovej polevy. 
 
Po naplnení som 3-4 hodiny nechala stuhnúť v chladničke. Chuťovo dokonalá kombinácia.
 
 
 
 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára