19. júla 2022

Grilovaný Hermelín s karamelizovanými orechmi a ríbezľami

V lete sa snažím tráviť prípravou jedla čo najmenej času, v tých horúčavách sa človeku aj tak veľmi nechce jesť. Inšpiráciou na tento recept mi bolo video, ktoré na mňa náhodou vyskočilo myslím na FB. Mala som v chladničke ešte zvyšok ríbezlí z nášho jediného kríčka a keďže milujem kombináciu ovocia a slanej chuti, musela som ho hneď vyskúšať. Recept som si upravila podľa seba, pretože originál recept bol na mňa príliš zložitý na prípravu. Je to výborné jedlo - tie kyselkavé ríbezle k Hermelínu pasujú ako ... veď viete 😉

 
POTREBUJEME (na 2 porcie) :
 
2 ks Hermelín alebo iný druh syra s bielou plesňou
1-2 hrste vlašské orechy  
1-2 hrste čerstvé ríbezle
1-2 PL med
3-4 PL rozpustené maslo 
1-2 strúčiky cesnaku
čerstvý rozmarín podľa chuti
soľ a čerstvo mleté farebné alebo čierne korenie podľa chuti
bagety
sušená šunka
 

PRÍPRAVA :

Najskôr zmiešame rozpustené maslo s prelisovaným cesnakom, posekaným rozmarínom, soľou a korením. Bagetu narežeme, zárezy potrieme rozpusteným ochuteným maslom, do niektorých vložíme kúsky sušenej šunky a čerstvého rozmarínu, ochuteným maslom potrieme aj vrch bagety a v rúre zohriatej na 200°C zapekáme cca 8-10 minút.

Na panvici s nepriľnavým povrchom rozpustíme med, pridáme vlašské orechy a opekáme, pokiaľ med neskaramelizuje a orechy nechytia farbu. Úplne nakoniec pridáme ríbezle a krátko prehrejeme - môžeme ochutiť zľahka soľou a korením.

Na panvici, kde som rozpúšťala maslo som opiekla Hermelín z oboch strán tak, aby chytil farbu a vo vnútri zmäkol. Po opečení preložíme na tanier, na vrch dáme zmes karamelizovaných orechov a ríbezlí (pridala som aj zopár čerstvých ríbezlí). Podávame so šalátom a zapečenou bagetkou.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára