8. augusta 2021

Plnené cherry rajčinky

Chutné raňajky, predjedlo alebo pohostenie pre návštevu. Taliansku kuchyňu mám veľmi rada - vlastne asi najradšej zo všetkých kuchýň, pre jej ľahkosť, farebnosť aj chute. Receptík je jednoduchý, chutný a ešte aj dobre vyzerá na tanieri.

POTREBUJEME  (na 4 porcie) :

12 - 16 ks okrúhle cherry paradajky primeranej veľkosti
1 - 2 balenia mini mozarella (12 - 16 ks)
1 - 2 balenia sušená šunka
bazalkové pesto

na bazalkové pesto (ak si chcete urobiť doma)

2 hrste čerstvej bazalky
cca 1 - 1,5 dl panenský olivový olej
20 - 30 g píniové oriešky (alebo napr. mandle)
strúhaný parmezán podľa chuti
soľ
čerstvo mleté korenie

PRÍPRAVA :

Ak chcete robiť vlastné pesto - bude to prvý krok. Všetky suroviny zmixujeme alebo utrieme v mažiariku.

Cherry rajčinky umyjeme, osušíme, odkrojíme vršky, vydlabeme vnútro - najviac sa mi osvedčilo malé tvorítko na guľky z ovocia a zeleniny. Zo spodu opatrne zrežeme kúsoček, aby rajčinky pekne stáli. Do každej rajčinky dáme trošku pesta, vložíme po jednej guľke mozarelly a každú rajčinku obalíme pásikom sušenej šunky.

Nakoniec naaranžujeme na tanieriky. Ja som podávala s nasucho opečenými plátkami bagety, s bazalkovým olejom (do zvyšku oesta som pridala olej a premiešala), poprášené strúhaným parmezánom zmiešaným s mletými pistáciami.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára