28. augusta 2021

Lotus Biscoff roláda - alebo chuťové nebo

Opäť je tu víkend a pre mňa dilema, čo pre našich doma upiecť. Aby toho nebolo veľa, aby to nebolo zložité na prípravu, aby tam nebola horká čokoláda a podľa možností ani kakao, pretože niektorým doma tieto veci nesedia .. a podobne. Pôvodne som plánovala niečo s banánmi - ale ako sa hovorí "človek mieni, Pán Boh mení". Takže nakoniec bola táto výborná roláda.


POTREBUJEME :

na korpus

5 vajec (žĺtky a bielky zvlášť)
60 ml rastlinný olej
60 ml mlieko
120 g krupicový cukor
120 g hladká múka (alebo pol na pol hladká a polohrubá)
1/4 ČL soľ
1 PL citrónová šťava

na krém

200 g biela čokoláda
65 ml smotana na šľahanie
50 g Lotus nátierka
200 g Mascarpone

iné

Lotus nátierka s kúskami keksíkov na potretie cesta
Lotus keksíky na zdobenie

PRÍPRAVA :

Na cesto som najskôr oddelila bielky a žĺtky. Z bielkov a citrónovej šťavy som dala šľahať sneh. Keď boli bielky napenené, postupne asi na 3-4x som do bielkov zašľahala krupicový cukor a vyšľahala som tuhý sneh - aby pevne držali špičky. 

Medzitým som v miske metličkou prešľahala žĺtka, pridala som olej a mlieko, opäť metličkou prešľahala, nakoniec som všľahala (stále ručne) múku miešanú so soľou. Múku som použila pol na pol hladkú a polohrubú. Vznikla pomerne tuhá kašovitá hmota, do ktorej som postupne metličkou ručne a zľahka vmiešala na 3-4x sneh. Cesto bolo po vmiešaní snehu krásne nadýchané.

Hmotu som rozotrela rovnomerne na plech vystlaný papierom na pečenie. Ja som použila plech s vnútornými rozmermi 34 x 37 cm, ak chcete vyššie cesto, treba použiť menší pekáč. Piekla som v rúre zohriatej na 175°C cca 12-13 minút (do ružova).

Po upečení som v pekáči korpus po krajoch obrezala nožom a stiahla z pekáča dolu. Korpus som prevrátila papierom hore na čistý papier na pečenie a ten papier, na ktorom sa korpus piekol som odstránila. Kostrbaté okraje som obrezala a korpus som spolu s čistým papierom zrolovala a nechala vychladnúť.

Pokiaľ korpus chladol, pripravila som krém. Smotanu som zahriala a horúcou som zaliala polámanú čokoládu, rozmiešala som na hladkú zmes a pridala som Lotus nátierku. Ja som omylom pridala nátierku s kúskami keksíkov, takže mi vznikla hustá neroztierateľná guča plnky - aby som dosiahla krémovitú konzistenciu, postupne som do tejto zmesi zašľahala Mascarpone.

Korpus som rozvinula, potrela Lotus nátierkou s kúskami keksíkov (krásne chrumkajú pri jedení), a 2/3 krému - zvyšnú 1/3 krému som nechala na potretie rolády zvonku. Pomocou papiera som roládu zrolovala, presunula na tácku, potrela zvyškom krému a nechala som zatuhnúť v chladničke. Potom som pofŕkala roztopenou Lotus nátierkou, zvyškami krému a podrvenými keksíkmi.

Vzhľadovo má roláda značné rezervy, ani zdobenie mi nevyšlo podľa predstáv, ale chuťovo je výborná.


 

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára