23. augusta 2021

Černicové makrónky

Čo narobím, keď ich mám tak rada. Ako sa hovorí keď musíš, tak musíš. Našim som robila tvarohový koláč, ktorý ja nemusím, tak som si urobila radosť týmito  malými mrškami a do mojej makrónkovej zbierky pribudla nová príchuť a farba. 


Makrónky som robila talianskou metódou s cukrovým rozvarom, podľa receptu, ktorý mám na blogu zverejnený už niekoľko krát, preto samotný recept už nebudem znovu opisovať - recept nájdete TU. V recepte sa zmení iba odtieň gélovej farby pridávanej do mandľovo-bielkovej zmesi. Ale pridám aspoň rozpis surovín na ovocnú (černicovú plnku).

Na černicovú plnku potrebujeme :

150 g biela čokoláda
50 g horúce černicové pyré

PRÍPRAVA :

Najskôr si musíme pripraviť rozvar černíc. Umyté černice (cca 130-140 g) podlejem kvapkou vody, pridám 2 PL krupicového cukru a rovarím úplne na kašu. Prepasírujem - je to nutné, pretože černice majú kopec zrniek. Pokiaľ sa varia černice, bielu čokoládu nalámem na malé kúsky do misky. Odmeriam 45-50 ml černicového pyré a ešte horúce nalejem na čokoládu. Rozmiešam stierkou na hladko. Ak by zmes rýchlo vychladla a čokoláda by ešte nebola úplne rozpustená, je možné si pomôcť mikrovlnkou (10-15 sekúnd) alebo misku dať na hrniec s horúcou vodou a rozmiešať. 

Zmes presunieme so vrecka so špičkou s hladkým okrúhlym otvorom a necháme v chladničke či mrazničke stuhnúť na požadovanú konzistenciu. Trafiť presnú tuhosť plnky je umenie - veľmi tuhá pôjde ťažko cez špičku a veľmi tekutá bude príliš tiecť. Plnka veľmi rýchlo mimo chladničky mäkne, takže treba robiť rýchlo.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára