26. júla 2021

Medovo-kôprové kuracie prsíčka

Dnes niečo pre milovníkov kôpru. Tento recept, resp. túto kombináciu surovín  som si zvolila z dvoch dôvodov - potrebovala som rýchlo urobiť obed a bola som veľmi zvedavá na kombináciu kuracieho mäsa, medu a kôpru, ktorú som si tak nejako nevedela predstaviť. Ale všetky chute spolu ladili úplne perfektne a pochutili sme si. Okrem toho je recept nenáročný na suroviny a príprava je rýchla a jednoduchá. 


Množstvá surovín neuvádzam - každý si jednoducho množstvá upraví podľa svojej potreby a chutí.

POTREBUJEME :

kuracie prsia
rastlinný olej
maslo
šalotka alebo červená cibuľa
soľ
čerstvo mleté korenie (biele, čierne, farebné)
kôpor - ideálne čerstvý
med
vývar (zeleninový alebo hydinový)

PRÍPRAVA :

Mäso nakrájame na zhruba rovnako hrubé plátky, umyjeme, osušíme, ochutíme z oboch strán soľou a korením. Na panvici zohrejeme olej, pridáme kúsok masla, rozpustíme a mäso z oboch strán opečieme tak, aby bolo prepečené, ale nie vysušené. Vyberieme von a odložíme. Do výpeku pridáme kúsok masla, rozpustíme, pridáme nadrobno pokrájanú šalotku, rýchlo zarestujeme, pridáme med, premiešame, necháme minútku karamelizovať, pridáme teplý vývar - nie veľa, aby nebola omáčka príliš riedka, necháme pár minút redukovať, pridáme posekaný kôpor, premiešame, vložíme späť mäso, prehrejeme a podávame s prílohou podľa chuti. Ak je omáčka (výpek) veľmi riedky, môžete ho zahustiť troškou škrobu rozmiešaného v studenej vode - ja som pridávala tekutiny veľmi opatrne a zmes som nechala zredukovať na požadovanú hustotu.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára