8. augusta 2021

Lahodné "stredomorské" špízy

Mediteránsku kuchyňu mám veľmi rada, pretože je farebná, ľahšie stráviteľná, jednoduchá na prípravu a chutná. Tieto špízy ma napadli keď mi ráno z prípravy plnených cherry paradajok zvýšili odrezky paradajok a bazalkové pesto. A bol to dobrý nápad, boli výborné.


POTREBUJEME :

kuracie stehná bez kostí a kože
sušenú šunku (prosciutto crudo)
čerstvú červenú papriku
cherry paradajky
olivový olej
bazalkové pesto

na domáce bazalkové pesto :

čerstvá bazalka
panenský olivový olej
píniové oriešky prípadne mandle
soľ
čerstvo mleté korenie 
strúhaný parmezán

PRÍPRAVA :

Mäso umyjeme, osušíme a pokrájame na kúsky veľké asi 2,5 x 2,5 cm. Papriku a paradajky umyjeme a pokrájame - papriku na primerane veľké kúsky, cherry paradajky na polovice. Sušenú šunku so po dĺžke pokrájala na pásiky, ktoré som následne poskladala na menšie kúsky. Všetky suroviny som striedavo napichala na kovové ihly (ak použije drevené špajdle, nezabudnite ich vopred namočiť do vody, aby nezhoreli). 

Špízy som preložila na pekáč vyslaný papierom na pečenie, pokvapkala som ich olivovým olejom a piekla som v rúre - funkcia gril (najvyšší výkon - v mojej elektrickej rúre označený číslom 3) spolu asi 25 minút. V polovici pečenia som ich otočila a dopiekla.

Na tanieri som špízy pokvapkala bazalkovým pestom, ktoré som zriedila olivovým olejom a poprášila som ich strúhaným parmezánom. Dobrota. My sme mali ako ľahkú večeru iba so šalátom, ale budú výborné aj s inou vhodnou prílohou.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára