22. mája 2021

Madeirský kváskový batatový chlieb (Bolo do caco)

Na tento recept som narazila v časopise Apetit. Už dávno som chcela vyskúšať nejaké chlebové placky - a tento recept mi ich veľmi pripomína. A je to vítaná zmena oproti klasickému kváskovému chlebíku, ktorý pečiem už nejaké 2-3 roky.

Tento chlebík je typický pre portugalskú a madeirsku kuchyňu. Podáva sa teplý, zvyčajne s cesnakovým maslom, alebo sa môže prekrojiť a naplniť rôznymi plnkami, možno ho použiť aj ako základ pre hamburger.

POTREBUJEME (na 3 kusy) :

135 g pšeničná chlebová múka
120 g upečené batáty
75 g ražný kvások
1 ČL soľ
50 ml voda

PRÍPRAVA :

Najskôr je potrebné upiecť (prípadne uvariť - rôzne recepty uvádzajú rôzne spôsoby tepelnej úpravy) bataty. Ja som piekla už očistené a na kusy pokrájané bataty do mäkka v rúre zohriatej na 180°C (trvá to cca 30 - 40 minút, podľa veľkosti kusov). Upečené bataty necháme vychladnúť.

V mise zmiesime múku, kvások, soľ a bataty na lepivé cesto (vodu pridávame postupne). Cesto je ozaj veľmi lepivé, ale čo už. Hmotu presunieme na pomúčenú podložku a spracujeme na menej lepivé cesto. Vložíme do misky, prikryjeme potravinárskou fóliou a necháme kysnúť 8-10 hodín pri izbovej teplote.

Vykysnuté cesto preložíme na pomúčenú podložku, rozdelíme na 3 časti, každý kus spracujeme na guľku, ktorú sploštíme na placku hrubú cca 1-1,5 cm. Ja som si pomohla valčekom - placku som zľahka vyvaľkala na požadovanú hrúbku. Vyvaľkané placky prikryjeme pomúčenou utierkou a necháme kysnúť ešte 2 hodiny. Následne pečieme na suchej panvici na slabšom plameni - prvú stranu 10-14 minút a druhú 8-10 minút.



My sme jedli s rozpusteným cesnakovým maslom, posypaný pažítkou a musím povedať že chlebík je skutočne výborný. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára