17. mája 2021

Kávovo-mandľové rezy s piškótami

Kávu u nás doma nikto nepije, ale kávové koláčiky máme radi. Aj posledný víkend mi tak nejako prišla chuť na voňavý kávový zákusok. Tento koláčik je náročnejší na vajíčka, ale ja som práve zopár vajíčok dostala, tak preto som zvolila práve tento koláč s mandľovým korpusom.

Na 10 - 12 porcií potrebujeme :

korpus

5 celých vajíčok
5 bielkov
32 g hladká múka
140 g mandľová múka
140 g práškový cukor

kávový sirup

50 ml voda
30 g krupicový cukor
2-3 ČL rozpustnej kávy
trocha rumu

krém

500 g Mascarpone
100 ml smotana na šľahanie
1-2 PL práškový cukor
pár lyžičiek rozpustnej kávy zmiešanej s trochou smotany

okrem toho  

pekáč veľký cca 40 x 35 cm
papier na pečenie
piškóty


PRÍPRAVA :

Najskôr si pripravíme cesto - mandľovú múku a práškový cukor preosejeme, pridáme 5 celých vajíčok a miešame pokiaľ zmes nie je nadýchaná a krémová. Primiešame múku a nakoniec jemne  stierkou vmiešame tuhý sneh z bielkov a štipky soli. Cesto nalejeme na pekáč vyložený papierom na pečenie (použila som klasický pekáč s rozmermi cca 40 x 35 cm) a v rúre zohriatej na 200°C pečieme asi 8-10 minút, kým vrch nebude jemne ružový. Vyberieme z rúry a necháme úplne vychladnúť. 

Po vychladnutí stiahneme papier na pečenie, korpus položíme na čistý papier, odkrojíme okraje a po dĺžke cesto prerežeme na tri rovnako široké pásy.  

Kým sa pečie korpus pripravíme si kávový sirup, a to tak, že zmiešame všetky ingrediencie okrem rumu, privedieme k varu, necháme minútku variť, odstavíme a necháme úplne vychladnúť, pridáme rum.

Pripravíme si krém - Mascarpone vyšľaháme s cukrom a smotanou, zašľaháme kávu. 

A ideme skladať koláč :

Na vhodnú tácku položíme prvý korpus, pokvapkáme trochou kávového sirupu, potrieme časťou kávového krému, uložíme piškóty, ktoré zľahka namočíme do kávového sirupu, potrieme krémom, priložíme ďaľší korpus, pofŕkame kávovým sirupom, natrieme krém, uložíme piškóty namočené v káve s rumom, potrieme krémom, uložíme posledný korpus, jemne pritlačíme a dáme stuhnúť do chladničky. Po stuhnutí ozdobíme podľa chuti - ja som iba potrela troškou krému a cez šablónu poprášila kakaom. Koláčik je lahodný, nepresladený, jemne voňajúci po káve.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára