4. mája 2021

Jablkovo-makový koláč

V komore nám dožívajú jablká z vlaňajšej úrody a v skrinke som našla biely mak, ktorý som kedysi kúpila k nejakému receptu a bolo ho tiež treba minúť. Tak som si spomenula na môj starý receptár a v ňom na starý dobrý grófkin či barónkin jablkový koláč, ktorý som nerobila už hádam aj 20 rokov. Okrem toho som zistila, že môj muž má rád makové koláče (doteraz som si tak nejako myslela, že u nás mak nikto nemá rád) a preto som spojila jablká s makom.


POTREBUJEME (na formu s priemerom 24 cm) :

cesto

220 g polohrubá múka
2 ČL prášok do pečiva
1-2 PL práškový cukor
2 žĺtky
60 g maslo
2 PL vlažné mlieko
citrónová kôra z 1 citróna

jablková plnka

3-4 jablká
20 g mletý mak modrý
60 g mletý mak biely
1 vanilkový cukor
voňavé korenie Jablkový závin podľa chuti
2 bielky + 1-2 PL krupicový cukor

tortová forma 24 cm
maslo a múka na vymazanie a vysypanie formy
práškový cukor na posypanie


PRÍPRAVA :

Na cesto zmiesime všetky suroviny, tretinu cesta odložíme vo vrecku do mrazničky, zvyšok cesta vyvaľkáme a vložíme do vymastenej a vysypanej formy.

Jablká očistíme, nahrubo postrúhame, pridáme voňavé korenie, mletý mak, vanilkový cukor, premiešame a rovnomerne rozložíme na cesto. V rúre zohriatej na 180°C pečieme 15-20 minút.

 

Pokiaľ sa spodná časť koláča pečie, vyšľaháme bielky s cukrom a štipkou soli. Predpečený koláč vyberieme z rúry, sneh rovnomerne natrieme na jablká, z mrazničky vyberieme odložené cesto a toto nahrubo postrúhame na sneh. 

  

Vrátime do rúry a dopekáme do zlatista (cca 10-15 minút). 


Po upečení poprášime práškovým cukrom.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára