22. novembra 2020

Kokosový cheesecake

Správnejšie  by asi  bolo koláč na  spôsob cheesecake, keďže vraj Mascarpone do pravého cheesecaku nepatrí  -  ale myslím si,  že  názov "cheesecake" je už taký zaužívaný, že ho pokojne pre tento syrový koláč môžem použiť. Okrem toho veď koniec koncov Mascarpone je tiež syr. 


POTREBUJEME (priemer formy 24 cm) :

korpus

200 g keksy 
100 g maslo
štipka soli
2 PL kokosová múčka
2 PL kakao

kokosová plnka

750 g Mascarpone (alebo tvaroh)
2 PL práškový cukor
3 ks vajce
1 dl kokosové mlieko
120 g kokosová múčka
2 PL kokosový sirup (nemusí byť)
100 g biela čokoláda

poleva

100 g biela čokoláda
2-3 PL olej


PRÍPRAVA :

Na korpus rozmixujeme keksy, pridáme kakao, soľ, kokosovú múčku a rozpustené maslo. Ak použijete tmavé sušienky kakao nemusíte pridávať. Zmiešame a rovnomerne utlačíme na dno tortovej formy, ktoré sme vystlali papierom na pečenie. V rúre zohriatej na 180°C pečieme 10 minút. Po upečení vyberieme von a necháme vychladnúť.

Na plnku najskôr nad parou rozpustíme čokoládu a necháme schladnúť. Následne zmixujeme Mascarpone s cukrom, postupne všľaháme vajíčka, kokosové mlieko (použila som iba hustú časť), kokosový sirup (nemusí byť - ja som dostala, tak míňam). Pridáme vlažnú čokoládu a úplne nakoniec vmiešame kokosovú múčku, ktorú pred pridaním premixujeme na jemnú konzistenciu. Zmes nalejeme na vychladnutú spodnú časť a v rúre zohriatej na 160°C na dno ktorej dáme dali plech s vodou - pečieme cca 1 - 1,5 hodiny. 

Ďaľšou možnosťou je spodo a boky formy zvonku dobre obaliť alobalom a formu postaviť do väčšieho pekáča a okolo naliať do 2/3 vodu a piecť týmto spôsobom. 

Po upečení by sa mal stred triasť iba jemnučko. Necháme vychladnúť v rúre s pootvorenými dvierkami a následne dáme stuhnúť do chladničky. Po stuhnutí ozdobíme podľa vlastného uváženia - ja som dekorovala iba nielou čokoládou, ktorú som rozputila nad parou s trochou oleja.







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára