2. novembra 2020

Jesenné kuriatko

Varím celkom rada, ale sú dni, keď sa mi nechce dlho stáť pri sporáku. A práve vtedy pripravujem tento typ receptov - recepty z jednoho hrna v tomto prípade z jedného pekáča, koré sa pripravujú v podstate samé. Bonusmi sú - minimum špinavého riadu, málo kalórií a možnosť dostať viac zeleniny do jedálnička. 

A ešte aj tie nádherné jesenné farby ... dokonalosť sama.


POTREBUJEME (množstvo každý podľa svojej chute) :

kuracie stehná s kožou
olivový olej
soľ 
čerstvo mleté korenie
drvená rasca
červená repa
mrkva
červená cibuľa
farebná čerstvá paprika 
tekvica - Hokkaido alebo muškátová
cesnak
zemiaky
syr Feta alebo Niva
čerstvé bylinky (rozmarín, oregano, tymián)


PRÍPRAVA :

Pekáč potrieme trochou oleja. Uložíme naň kuracie mäso a okolo poukladáme očistenú a na väčšie kusy pokrájanú zeleninu a zemiaky. Ochutíme soľou, korením a drvenou rascou, posypeme čerstvými bylinkami, pofŕkame olejom, prikryjeme a pečieme v rúre zohriatej na 180°C asi 45 minút až hodinu - podľa veľkosti stehienok. Ja som použila dolné stehienka - tým stačilo 45 minút. 

Asi 15 - 20 minút pred koncom pečenia na zeleninu rozdrobte slaný syr alebo Nivu a odokryté dopečte. Ja som posledných 5 minút dopekala na funkcii "gril". 

Syrom nemusíte šetriť - mrkva, tekvica aj červená repa so slaným syrom chuťovo perfektne ladia.

Jedinou nevýhodou, ak to tak možno nazvať je, že toto jedlo sa nedá nejako extra pekne naservírovať, ale to zasa nie je až také podstatné. Dobrú chuť.



2 komentáre:

  1. Aj keď je už dávno po jeseni, dnes sme mali na obed. A veľmi sme si pochutili. Ďakujem za super recept.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Som veľmi rada, že Vám chutilo.

    OdpovedaťOdstrániť