29. septembra 2020

Kuracie mäsko na smotane s celozrnnými haluškami

Priznám sa, že čím som staršia, tým častejšie sa vraciam k tradičnej kuchyni, ktorá je pre mňa vlastne nová, pretože doteraz ma lákalo (a stále láka) najmä skúšanie nových chutí z rôznych oblastí sveta. 

Toto jedlo je úplná klasika - paprikáš či perkelt (ako u koho), a keďže sa nechcem zapájať do boja o správny názov jedla, použila som všeobecné pomenovanie. 

Jednoduché ale chutné jedlo, ktoré má podľa mňa korenie v maďarskej kuchyni - takže vlastne je to daľší cudzokrajný recept, ktorý sa ale časom udomácnil aj v našej slovenskej kuchyni. 

Moje prevedenie je v troška zdravšej verzii s nižším obsahom tuku a s použitím celozrnnej múky na zahustenie aj halušky.



POTREBUJEME (na 4 porcie) :


500 g kuracie prsia alebo stehná
1 cibuľa
2 -3 PL olej
1-2 PL celozrnná múka (špaldová alebo pšeničná)
1 - 2 ČL mletá červená paprika (alebo podľa chuti)
200 - 250 ml zeleninový alebo hydinový vývar
100 - 150 ml smotana na varenie
soľ
korenie
mletá alebo drvená rasca

na halušky

250 - 300 g celozrnná špaldová múka
1 väčšie vajíčko
voda podľa potreby
soľ

PRÍPRAVA :

Mäso umyjeme, osušíme, odstránime kožu a pokrájame na menšie kúsky. Na rozohriatom oleji orestujeme pokrájanú cibuľu, pridáme mäso a sprudka opečieme. Zaprášime múkou a mletou paprikou, pol minútky opekáme, zalejeme vývarom a udusíme do mäkka. Pridáme smotanu, prevaríme, ochutíme soľou, korením a rascou a máme hotovo.

Kým sa nám robí mäsko pripravíme si halušky. Na začiatku si dáme do väčšieho hrnca variť vodu so štipkou soli. V mise zmiešame múku, vajce, štipku soli a vodu na kompaktné cesto - konzistencia taká polotuhá, jednoducho ako na halušky. Halušky zavaríme do vriacej vody a keď vyplávajú navrch, varíme ešte 1-2 minúty. Precedíme, premiešame a ihneď podávame. Dobrú chuť.
  

2 komentáre:

  1. Milá siuu, teda Zuzka, chcem Ti vyjadriť obdiv a pochváliť Tvoje recepty, stránku, či blog:-) sledujem Ťa na Vareche /45678/,dnes som sa vybrala popozerať si Tvoj blog, na ktorý máš odkaz. Ja vlastne už nehľadám nové recepty, mam zaužívané svoje "retro", :-)), ale rada sa kochám krásnymi fotografiami jedál a veľmi fandím šikovným ľuďom, medzi ktorých som zaradila aj Teba�� Pekne Ťa pozdravujem a prajem veľa úspechov a zdravia.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem veľmi pekne za milé slová, varenie a najmä skúšanie nových vecí ma baví ak samozrejme zdravie dovolí, pretože s pribúdajúcimi rokmi pribúda aj problémov ... a niekdedy naopak nájdem v kuchyni pri sporáku rozptýlenie od iných problémov. Tiež ti prajem všetko dobré a hlavne veľa, veľa zdravia, ktoré je v dnešnej dobe mimoriadne vzácne.

    OdpovedaťOdstrániť