3. augusta 2019

Kysnutý figovo-marhuľový koláč

Toho roku nás potešil náš figovník bohatou úrodou sladučkých fíg, tak vymýšľam čo s nimi. Drvivú väčšinu stíhame jesť, ale je ich toľko, že sa ušli aj do koláča, spolu s poslednými marhuľkami. Zvolila som kysnutý s mojim overeným famóznym kysnutým cestom a aj v tejto verzii bol skvostný.




POTREBUJEME (na formu s priemerom 24 - 26 cm) :

cesto

1 šálka mlieko
1/4 šálka olej
1/4 šálka trstinový alebo krupicový cukor
1/2 balenia sušeného droždia
2 a štvrť šálky hladká múka 1/4 ČL jedlá sóda
1/4 ČL prášok do pečiva
1/4 ČL soľ
mletá škorica 
marhuľový alebo pomarančový džem
cca 20 kusov veľkých čerstvých fíg
cca 5-7 kusov čerstvých marhúľ

posýpka

mandľové lupienky
sekané nesolené pistácie
práškový cukor 



PRÍPRAVA :

Na cesto v menšom hrnci rozohrejeme mlieko, olej a cukor - zohrievame, pokiaľ sa cukor nerozpustí, trvá to iba pár minút - odstavíme a necháme vychladnúť (zmes nesmie byť horúca, iba vlažná) ... do väčšej misy dáme 2 šálky múky, droždie, , pridáme mliekovú zmes a varechou alebo robotom vymiešame, zakryjeme a necháme kysnúť 1-1,5 hodiny. Následne prisypeme zvyšok múky, pridáme jedlú sódu, prášok do pečiva a soľ. Znovu zmiesime, na pomúčenej podložke vyvaľkáme na obdĺžnik cca 45 x 35 cm, potrieme džemom, rovnomerne rozložíme vnútro z fíg (šupku nepoužívam, je pevná a občas môže byť horkastá), na malé kúsky pokrájané marhule, posypeme škoricou, čo najpevnejšie po dĺžke zrolujeme a uložíme v tvare slimáka do formy, ktorú sme vyložili papierom na pečenie (ja som roládu po dĺžke prerezala na polovicu a ukladala som rezom hore, ale dosť zle sa s tým robilo). Navrch som rozložila ešte plátky marhúľ, posypala som mandľovými lupienkami a piekla som v rúre zohriatej na 180°C cca 50 minút. Po upečení a vychladnutí odstránime papier, posypeme cukrom a sekanými pistáciami, dozdobíme kúskami marhúľ a môžeme vychutnávať. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára