6. augusta 2019

Šalát s čerstvými figami a slaným syrom

Milujem čerstvé figy. Patria do prvej trojky čo sa týka môjho najobľúbenejšieho ovocia - spolu s jahodami (domácimi, voňavými, šťavnatými) a malinami. Neviem sa rozhodnúť, ktoré z týchto troch druhov by som dala na prvé miesto, tak tam trónia pekne spolu. 



Toho roku nás náš figovník odmenil bohatou úrodou fíg, ktoré síce nie sú také tmavé ako dovozové, ale sú sladučké. Takže figy skúšam rôzne použiť. Väčšinu pojeme iba tak, namiesto dezertu. 



A ušlo sa aj do šalátu - a chutil veru výborne. Priznám sa, že dokonca mi chutil viac ako klasický zeleninový šalát - jednoducho kombinácia ovocia, syra a šalátových listov sa výborne dopĺňa.

Na šalát potrebujeme :

šalátové listy (ja som mala rukolu a baby špenát)
čerstvé figy
slaný syr (mala som Fetu)
soľ
čerstvo mleté čierne korenie
prosciutto crudo
panenský olivový olej
balzamikovú redukciu alebo červený balzamikový ocot
mandľové lupienky

PRÍPRAVA :

Balzamikovú redukciu, olivový olej (asi v pomere 2:1), štipku soli a korenia dobre zmiešame. Ak použijete balzamikový ocot, odporúčam osladiť kvapkou medu. Mandľové lupienky nasucho opečieme na panvici. Časťou zálievky ochutíme umyté a osušené šalátové listy - zľahka premiešame. Ochutené listy rozložíme do misy alebo taniera, navrch rozložíme čerstvé figy pokrájané na štvrtiny alebo osminky, kúsky sušenej šunky, rozdrobíme slaný syr, pokvapkáme zvyškom zálievky a nakoniec posypeme opraženými mandľovými lupienkami.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára