31. júla 2019

Lahodná krémová pistáciová zmrzlina

Leto a zmrzlina tak nejako patria od nepamäti k sebe. Už jej nedokážem zjesť také množstvo ako kedysi, ale občas si nejakú zmrzlinu doprajem. Priznám sa, že som dosť vyberavá a viem oceniť ozaj dobrú a kvalitnú mrazenú pochúťku. V súčasnosti kupujem už iba jednu obchodnú značku, ktoré neobsahuje žiadne umelé náhrady, ale iba kvalitné pravé suroviny. 




Rovnako mám svojho favorita v našej skvelej zmrzlinárni - ak budete niekedy v lete v Piešťanoch, určite navštívte zmrzlináreň Mona Lisa v centre mesta, robia úžasnú zmrzlinu - moja najobľúbenejšia príchuť je pistáciové pesto, ktorá chutí neskutočne. A práve preto som sa rozhodla vyskúšať pripraviť pistáciovú zmrzlinu doma - nie je to síce úplne totožná chuť, ale je výborná krémová. 

Zvolila som variantu bez vajíčok, s kondenzovaným mliekom, ktorá sa mi osvedčila už v minulosti.

Na cca 5-6 porcií potrebujeme :

300 ml smotanu na šľahanie
1 ČL vanilkový extrakt
150 ml Salko
1/2 ČL mletý kardamóm
1/2 ČL matcha prášok
kvapka zelenej gélovej potravinárskej farby
hrsť nesolených lúpaných pistácií 

PRÍPRAVA :

Smotanu spolu s vanilkovým extraktom vyšľaháme na šľahačku. Pridáme Salko, kardamóm, Matcha prášok rozmiešaný v troche šľahačky, potravinársku farbu (nemusí byť, ale výlučne s Matcha práškom nebude farba taká intenzívna, a veľa prášku dodá zasa inú chuť, typickú pre Matcha), zľahka premiešame a nakoniec vmiešame asi 2/3 posekaných pistácií. Zmes dáme do vhodnej nádoby, prikryjeme potravinárskou fóliou tak, aby sa dotýkala povrchu hmoty a dáme do mrazničky. Každú hodinu aspoň 2-3 x vidličkou premiešame a necháme finálne zmraziť. Pred podávaním pár minút necháme povoliť. Podávame posypané posekanými pistáciami.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára