18. augusta 2019

Kávové rezy

Po roku sú u nás opäť hody - tento rok mám práve v tomto období dosť hektické obdobie - 2 oslavy a ešte aj zablokovanú krčnú chrbticu, ktorá mi spôsobuje nepríjemné bolesti hlavy, takže som nemala chuť príliš sa angažovať v kuchyni, ale nejaká maškrta musí byť - tak som zvolila iba jednoduché kávové rezy - kávu u nás síce nikto nepije, ale v koláčikoch nám chutí.


Na 10 - 12 porcií potrebujeme :

korpus

5 celých vajíčok
5 bielkov
32 g hladká múka
140 g mandľová múka
140 g práškový cukor


kávový sirup

50 ml voda
30 g krupicový cukor
1 kopcovitá lyžička mletej kávy

kávový krém

5 žĺtkov
2 ČL mletá káva
140 g krupicový cukor
40 ml voda
250 g maslo

čokoládový krém + poleva

100 g horká čokoláda
100 g sladká smotana

okrem toho  

pekáč veľký cca 40 x 35 cm
papier na pečenie
2 PL (r)um

PRÍPRAVA :

Najskôr si pripravíme cesto - mandľovú múku a práškový cukor preosejeme, pridáme 5 celých vajíčok a miešame pokiaľ zmes nie je nadýchaná a krémová. Primiešame múku a nakoniec jemne  stierkou vmiešame tuhý sneh z bielkov a štipky soli. Cesto nalejeme na pekáč vyložený papierom na pečenie (použila som klasický pekáč s rozmermi cca 40 x 35 cm) a v rúre zohriatej na 200°C pečieme asi 8-10 minút, kým vrch nebude jemne ružový. Vyberieme z rúry a necháme úplne vychladnúť. 

Po vychladnutí stiahneme papier na pečenie, korpus položíme na čistý papier, odkrojíme okraje a po dĺžke cesto prerežeme na tri rovnako široké pásy.  

Kým sa pečie korpus pripravíme si kávový sirup, a to tak, že zmiešame všetky ingrediencie, privedieme k varu, necháme minútku variť, odstavíme a necháme úplne vychladnúť a precedíme cez husté sitko.

Pripravíme si kávový krém - žĺtky šľaháme v ohňovzdornej mise do svetlej peny. V miske si zmiešame cukor s vodou a kávou, privedieme k varu a zahrejeme na 115°C. Zmes precedíme a postupne zašľaháme do žĺtkovej peny, nakoniec postupne pridávame zmäknuté maslo a šľaháme (najskôr na nižších obrátkach, postupne zvýšime) až pokiaľ krém nevychladne.

Čokoládový krém je vlastne klasická ganache - smotanu zahrejeme pod bod varu, zalejeme ňou polámanú čokoládu, 1-2 minúty necháme postáť a rozmiešame na hladký krém, ktorý čiastočne necháme vychladnúť a stuhnúť v chladničke.

A ideme skladať koláč :

Na vhodnú tácku položíme prvý korpus, potrieme časťou kávového sirupu, pofŕkame rumom a natrieme polovicu kávového krému, priložíme ďaľší korpus, potrieme kávovým sirupom, pofŕkame rumom, natrieme polovicu čokoládového krému a druhú polovicu kávového krému, uložíme posledný korpus, jemne pritlačíme a dáme stuhnúť do chladničky (ja som robila večer a nechala som stuhnúť do rána). Ráno som potrela zvyšnou čokoládovou ganache, ktorú som rozpustila vo vodnom kúpeli. Môžeme dekorovať a podávať. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára