13. augusta 2019

Kuracie prsia s olivami a marhuľami

Naša marhuľka nás tento rok obdarila nadpriemernou úrodou, takže okrem džemu a koláčov sa marhuľky ušli aj k mäsku. Inšpirovala som sa receptom z nejakého časopisu, ktorý som čiastočne upravila podľa seba. 



Priznám sa, že som sa dosť obávala výsledku, aj keď v minulosti som už mäso s ovocím kombinovala viac krát, ale marhule som si v kombinácii s mäsom nevedela nejako predstaviť. Moje obavy boli zbytočné - nakoniec z toho bolo jedno úžasné jedlo, hádam aj najlepšie zo všetkých ovocných kombinácií, a to boli všetky výborné.

Na 4 porcie potrebujeme :

4 kusy kuracie prsia
2-3 PL rastlinný olej
soľ
čerstvo mleté farebné alebo čierne korenie
4-5 väčších strúčikov cesnaku
štipka gyros korenia
4 kusy čerstvé marhule
hrsť čiernych olív
1,5 dl biele suché víno
1,5 - 2 dl zeleninový alebo kurací vývar
25 g studené maslo 

PRÍPRAVA :

Kuracie prsia umyjeme, osušíme a pokrájame na menšie kusy, aby sa rovnomerne prepiekli. Osolíme, okoreníme, poprášime gyros korením, potrieme prelisovaným cesnakom a opečieme na oleji z oboch strán, aby sa mäso zatiahlo. Podlejeme asi 2/3 bieleho vína, pár minút necháme prebublať, aby sa alkohol odparil, pridáme vývar, marhule pokrájané na mesiačiky, prekrojené olivy a dusíme do mäkka. Ja som tekutinu nechala úplne odpariť, aby sa mäsko pripieklo a chytilo farbu, potom som ho vybrala von, do výpeku som pridala zvyšok vína, prebublala, pridala som kvapku vývaru, nechala prebubať, tiahla som z ohňa, pridala som kúsok studeného masla, ktoré nám šťavu zjemní a zahustí. Mäsko som podávala s ryžou, preliate tou fajnovou šťavičkou. Neskutočne chutné papaníčko to bolo.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára