18. marca 2019

Kuracinka s bryndzovou omáčkou

Tiež sa vám nechce stáť dlho pri sporáku ? Ale súčasne chcete pripraviť pre rodinu chutné jedlo ? Čím som staršia, tým viac oceňujem tieto jednoduché a  chutné recepty. Okrem toho som zistila, že nie je potrebných 30 surovín na to, aby vzniklo chutné jedlo. 


A aj toto je jeden z receptov, ktoré tieto požiadavky spĺňajú - jednoduchý na prípravu, nenáročný na suroviny a prudko jedlý. Vznikol ako to už býva úplnou náhodou, keď som zistila, že potrebujem minúť bryndzu. Zvyšok som prispôsobila obsahu chladničky a špajze. 

Na 2 porcie potrebujeme :

2 kusy kuracie prsia (alebo 2-3 vykostené stehná bez kože)
cca 50-60 g oravská slanina
1 cibuľa
1 strúčik cesnak
3 PL olej 
120 g cestoviny podľa chuti (váha v surovom stave)
1,5 -2 dl mlieko (alebo smotana na varenie alebo 33%)
100 g bryndza (alebo podľa chuti)
soľ
čerstvo mleté čierne korenie
jarná cibuľka 

PRÍPRAVA :

Kuracie mäso umyjeme, osušíme, očistíme a pokrájame na menšie kúsky (cca 2x2 cm). Cibuľu očistíme a pokrájame nadrobno. Slaninu pokrájame na mini kúsky. Postavíme vodu na cestoviny a cestoviny uvaríme aldente.

V osobitnom hrnci zohrejeme mlieko (smotanu). Do teplého pridáme rozdrobenú bryndzu a miešame pokiaľ sa úplne nerozpustí. Ochutíme korením, prípadne aj štipkou soli. Ak je omáčka riedka môžeme zahustiť štipkou škrobu rozmiešaného v troške vody.

Rozohrejeme panvicu a na oleji orestujeme slaninu, cibuľu a cesnak, pridáme kuracie mäso a opekáme pokiaľ nie je hotové (dĺžka závisí od toho aké mäso použijete - prsia potrebujú menej, stehná viac času - aj od veľkosti kúskov).

Uvarené cestoviny scedíme, pridáme do bryndzovej omáčky, dobre premiešame a naložíme na tanier. Navrch dáme opečené kuracie mäso s cibuľou a slaninou, posypeme pokrájanou jarnou cibuľkou (ja som použila aj kúsok čerstvej kapie - pretože mám rada farebné jedlo). 

Ja som tentoraz zvolila slovenskú verziu, ale ak nahradíme slaninu sušenou šunkou, hotové jedlo posypeme strúhaným parmezánom a jarnú cibuľku nahradíme napríklad čerstvou bazalkou - dostaneme zasa kúsok iné a tiež chuťovo výborné jedlo. Dobrú chuť. 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára