25. septembra 2024

Šalát z opečených hrušiek s Nivou a orechmi

Keď som sa chystala pripraviť recepty s hruškami, nedalo mi to, a snažila som sa dozvedieť o hruškách trocha viac. A zistila som, že toto aj u nás veľmi dobre známe ovocie pochádza z Ázie, čo ma trocha prekvapilo, pretože som ich ani neviem prečo považovala za európske ovocie. Nevedela som ani to, že sa podľa doby dozrievania delia na letné, jesenné a zimné - ja som ich vždy považovala za jesenné ovocie.

Tiež som zistila, že hrušky majú blahodarný vplyv na ľudský organizmus. Napríklad odstraňujú poruchy trávenia, znižujú krvný tlak, zrýchľujú uzdravenie, pomáhajú udržiavať zdravú pleť i vlasy, atď. Okrem toho hrušky obsahujú množstvo vitamínov (A, B1, B2, B3, B5, B6, B9, C, E, K) a minerálov (vápnik, železo, horčík, mangán, meď, fosfor, draslík, zinok), ktoré náš organizmus môže využiť vo svoj prospech.  


Ale dosť bolo teórie, poďme na recept. Z hrušiek, ktoré mi zostali som pripravila chutný šalát, ktorý bol veľmi chutný a zmizol z tanierov rýchlosťou blesku. Hrušky vďaka citrónovej šťave a medu, v ktorých sa marinovali získali veľmi lahodnú sladkokyslú chuť, ktorá perfektne ladila s jemne horkastou chuťou rukoly a výraznejšou slanou chuťou Nivy.
 
 
 
POTREBUJEME (na 2 porcie) :

40 g vlašských orechov
2-3 tvrdšie hrušky, očistené a pokrájané na väčšie kúsky
2 PL citrónová šťava
2 PL med
30 g maslo
soľ
čerstvo mleté korenie
2 hrste čerstvej rukoly
80 g syra Niva
 

PRÍPRAVA :

Citrónovú šťavu zmiešame s medom, pridáme očistené a pokrájané hrušky, zľahka ochutíme soľou a korením a dobre premiešame. 

Panvicu s nepriľnavým povrchom zohrejeme, pridáme orechy a za občasného miešania opečieme, vyberieme z panvice a odložíme bokom. V rovnakej panvici rozpustíme maslo, pridáme hrušky spolu s nálevom, med v náleve necháme skaramelizovať a opekáme pokiaľ hrušky nechytia jemne zlatistú farbu. Hrušky nesmú byť úplne mäkké, kúsky musia držať tvar.

Na taniere rozdelíme umytú a odkvapkanú roku, rozdelíme kúsky opečených hrušiek, posypeme orestovanými orechmi a kúskami Nivy. A potom už len vychutnávame.
 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára