25. septembra 2024

Hrušková obsesia ... opekané hrušky so slaninou a orechmi

K hruškám som nikdy nemala nejaký výnimočný vzťah, jednoducho raz za čas, keď bola chuť, som nejakú tú hrušku zjedla, prípadne som z nich urobila kompót. Ale keď som koncom leta dostala zopár pekných pevných a chutných hrušiek, tak som skúsila hrušky pripraviť na iný spôsob - na slano.
 

Výsledkom som bola veľmi milo prekvapená, sladká chuť hrušiek v kombinácii so slanou chuťou opečenej a chrumkavej slaniny a sladkokyslým dresingom bola výborná.  

POTREBUJEME (na 4 porcie) :

5-6 plátkov peknej mäsitej slaniny
2 tvrdšie hrušky
1 PL biely vínny ocot alebo ryžový ocot
1 PL celozrnná horčica
1 hrsť vlašských orechov
3 PL orechový olej (z vlašských orechov)
soľ
čerstvo mleté korenie
čerstvú pažítku na zdobenie 
syr Niva (voliteľné)


PRÍPRAVA :

Slaninu pokrájame na tenšie pásiky a opečieme za občasného miešania do chrumkava. Vyberieme z panvice a necháme na papierových utierkach odsať prebytočný tuk. Výpek necháme na panvici.

Hrušky pokrájame po dĺžke na osminky a tieto opečieme z každej strany na panvici, na ktorej sa opekala slanina - opekáme pokiaľ hrušky nechytia peknú zlato-hnedú farbu. Kúsky hrušiek nesmú byť mäkké, vo vnútri musia zostať pevné.
 
Vlašské orechy posekáme na hrubo, a nasucho opečieme na panvici. Ak sa vám nechce opekať, môžete orechy použiť aj bez opekania - ja mám radšej opečené.

Vo vhodnej nádobe zmiešame ocot, horčicu, 3 PL oleja, soľ a korenie na kompaktnú hmotu, ktorú použijeme ako dresing.

Opečené hrušky rozdelíme na taniere, pridáme opečenú slaninu zbavenú prebytočnej mastnoty a orechy. Pokvapkáme dresingom, posypeme na jemno posekanou čerstvou pažítkou a podávame ešte jemne teplé. Ak máte radi výraznejšie chute ako ja, pridajte navrch aj trocha syra Niva, ktorý sa k sladkej chuti hrušiek hodí.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára