24. septembra 2024

Kukuricovo - tuniakový šalát s Fetou

Cez leto som si dala pauzu od pridávania receptov, pretože v tých úmorných horúčavách sa mi nechcelo vyvárať a vypekať, ale jesť sme museli, takže zopár jednoduchších a ľahšie stráviteľnejších receptov som vyskúšala a teraz ich sem postupne popridávam. Ako prvý pridám tento jednoduchý, ale chutný šalát. 


Ja som ho robila z uvarenej čerstvej kukurice, ale úplne v pohode bude aj sterilizovaná kukurica. Rovnako výber tuniaka nechám na vás - ja som použila tuniaka vo vlastnej šťave, pretože som sa snažila pripraviť kúsok menej kalorickú verziu, ale kto dáva prednosť tuniakovi v olivovom oleji, môže samozrejme použiť aj toho.
 
POTREBUJEME :
 
1-2 kusy uvarená kukurica
1 plechovka tuniaka vo vlastnej šťave
20 g maslo
2 PL kyslá smotana
1-2 ČL Tatarská omáčka alebo majonéza
1-2 strúčiky cesnaku 
soľ
korenie
chilli
citrónová šťava
syr Feta
čerstvá posekaná vňať (petržlenová, koriandrová, pažítka)
 


PRÍPRAVA :

Uvarenú kukuricu som olúpala a pár minút sprudka opekala na kúsku masla na rozohriatej panvici pokiaľ kukurica nechytila farbu. Takto upravenú kukuricu som odložila bokom a nechala vychladnúť. Z kyslej smotany, trochy tatarky som vymiešala zálievku, ochutila som ju soľou, korením, prelisovaným strúčikom cesnaku, chilli, citrónovou šťavou.
 
Vychladnutú kukuricu som dala do misy, pridala som tuniaka bez šťavy a zálievku. Všetko som dobre premiešala a nakoniec som do tejto zmesi ozdrobila kus syra Feta a pridala nadrobno posekanú vňať (petržlenovú a koriandrovú). Všetko som premiešala a podávala.Šalát je lahodný a chutný.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára