6. mája 2022

Kuracie prsia plnené bryndzou a medvedím cesnakom, jednoduchá bryndzová omáčka

Napriek tomu, že kuracie prsia nepatria k mojim najobľúbenejším častiam kurčaťa, občas ich kúpim, pretože sú rýchle na prípravu. A keď už sú kúpené, potom rozmýšľam čo z nich pripraviť - zvyčajne je to niečo nové, pretože veľmi rada skúšam nové kombinácie. Tentoraz som mala v chladničke bryndzu, medvedí cesnak a sušenú šunku, tak vznikla táto kombinácia.


POTREBUJEME (na 4 porcie) :
 
4 ks kuracie prsia
130 g bryndza
7-10 listov medvedí cesnak
1 PL biely hustý neochutený jogurt (nemusí byť)
6 - 8 plátkov sušená šunka
soľ
čerstvo mleté čierne alebo farebné korenie
1-2 PL olivový olej
1-2 dl smotana (na šľahanie alebo na varenie)
20-30 g maslo (alebo podľa chuti)
 
PRÍPRAVA :
 
Kuracie prsia umyjeme, osušíme a odrežeme malé časti, tak, aby sme dostali 4 pekné kúsky. Každý kúsok zvrchu v strede narežeme a vytvoríme kapsu (viď obrázok).
 

Medvedí cesnak umyjeme, osušíme a pokrájame na drobno. Bryndzu rozmiešame, ak je príliš tuhá, pridáme jogurt. Ochutíme zľahka soľou a korením, pridáme pokrájaný medvedí cesnak a dobre premiešame. Zmes rovnomerne rozdelíme do vytvorených otvorov v kuracích prsiach a zvrchu zarovnáme. Každý kus naplnených pŕs obalíme sušenou šunkou. Sprudka opečieme na rozpálenom oleji zo všetkých strán na panvici. Potom prsia dopečieme v rúre vyhriatej na 180°C ešte cca 15-20 minút, v závislosti od hrúbky mäsa.
 
Po upečení som mäso vybrala z panvice, do výpeku som pridala maslo a ešte kúsok bryndze, nechala som rozpustiť a postupne som pridávala smotanu - toľko aby bola konzistencia omáčky tak akurát, po prevarení. Podávame s prílohou podľa chuti - ja som tentoraz podávala s ryžou.

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára