12. mája 2022

Kuracie prsia plnené kuracou pečeňou s jednoduchou horčicovou omáčkou

Opäť prsíčka. Už dlho som nerobila pečeň, tak keď prišla chuť vyskúšala som túto kombináciu a musím povedať, že sme si pochutili. Omáčka je čistá improvizácia, ale zisťujem, že práve tieto improvizačné veci vypália najlepšie - spolu s kuracími prsiami a pečeňovým "ragú", to bola jedna úžasná harmónia chutí.
 

POTREBUJEME (na dve porcie) :

2 ks kuracie prsia
4 ks kuracia pečeň
1-2 strúčiky cesnaku
čerstvé bylinky podľa chuti (tymián, oregano)
soľ
čerstvo mleté korenie
1-1,5 dl smotana (na varenie alebo na šľahanie)
30 g maslo
1 ČL horčica
2 PL olivový olej
 
PRÍPRAVA : 
 
Kuracie prsia umyjeme, osušíme, orežeme - aby vznikli pekné kúsky. Zboku narežeme a vytvoríme kapsu. 
 
Kuraciu pečeň (na 1 prsko potrebujeme asi 1 - 1,5 ks pečene) umyjeme, pokrájame na menšie kúsky. Pečeň zmiešame s nadrobno pokrájaným alebo prelisovaným cesnakom a posekanými čerstvými bylinkami. Zmesou naplníme kuracie prsia a uzavrieme špáradlami.
 
Zvonku prsia ochutíme soľou a korením, položíme na pekáč pomastený olejom, aj zvrchu pokvapkáme olejom a v rúre zohriatej na 180 °C pečieme cca 20 - 25 minút, podľa hrúbky mäsa. 
 
Ak máte hrubšie kusy mäsa, odporúčam pečeň zľahka orestovať na kvapke oleja a až potom zmiešať s cesnakom a bylinkami, pretože v hrubšej časti mäsa sa pečeň nemusí úplne prepiecť.  

Ja som použila aj zvyšok kuracej pečene - túto som pokrájala na kúsky a orestovala na kvapke oleja, ochutila soľou a korením. Omáčku som pripravila tak, že po upečení som mäso vybrala z panvice / pekáča (udržiavala som v teple), do výpeku som pridala med, maslo, nechala rozpustiť, pridala horčicu a postupne som pridávala smotanu, všetko som premiešala, prevarila, zredukovala na požadovanú hustotu, ochutila soľou a korením. Kúsky opečenej pečene som obalila v omáčke, zvyšok omáčky som podávala k mäsku. Posypala som čerstvým tymianom. Podávame s prílohou podľa chuti - robievam s ryžou, alebo ako rýchlovku iba s chlebíkom či čerstvou bagetkou.
 

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára