3. júla 2021

Cuketový prívarok so sušenou šunkou

Priznám sa, že ja nepatrím k priaznivcom prívarkov - žiadnych. Nikdy som ich nejedla, ani ich nepripravujem. Vlastne tento cuketový prívarok je jediný, ktorý som ochotná zjesť. Dnes som prívarok skúsila doplniť o opečenú sušenú šunku a bola to dobrá voľba, pretože sušená šunka svojou vôňou a chuťou prívarok perfektne dopĺňa.


POTREBUJEME (na 4 porcie) :

1 väčšiu cuketu
2 šalotky
2-3 PL olivový olej
30 g maslo
2 - 3 dl mlieko (smotana na varenie alebo na šľahanie)
1-2 PL múka (ovsená, hladká, špaldová, ...)
100 g sušená šunka (prosciutto crudo)
čerstvý tymián podľa chuti
čerstvý kôpor podľa chuti
1-2 ČL krupicový cukor
ocot podľa chuti
soľ a čerstvo mleté korenie podľa chuti

PRÍPRAVA :

Cuketu očistíme a postrúhame na hrubo. Zľahka osolíme a necháme postáť asi 10 minút. Následne cuketu zbavíme prebytočnej vody. Šalotku očistíme a pokrájame nadrobno. Sušenú šunku pokrájame na kúsky a orestujeme na panvici potretej olejom - ja zvyknem restovať na suchej panvici s nepriľnavým povrchom. 

Na panvici rozohrejeme olej, pridáme maslo, necháme rozpustiť, pridáme pokríjanú šalotku, zarestujeme, pridáme postrúhanú cuketu zbavenú prebytočnej vody, lístky čerstvého tymiánu, premiešame, prikryjeme a na miernom plameni dusíme do mäkka - cca 8-10 minút. 

Pokiaľ sa cuketa dusí, v mlieku (alebo smotane) rozmiešame do hladka múku. Túto zmes následne postupne pridávame do udusenej cukety pokiaľ nedosiahneme požadovanú hustotu prívarku. Pridáme posekaný čerstvý kôpor, časť sušenej šunky, necháme prevrieť, dochutíme soľou, korením, cukrom a octom podľa chuti a hneď podávame. Ja som podávala s vareným vajíčko, posypaný zvyšnou opečenou šunkou, ozdobené kúskom čertvého kôpru a jedlými kvietkami (nechtík lekársky a borák lekársky).



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára