19. apríla 2021

Šalát s červeným pomarančom

Milujem šaláty v kombinácii s ovocím. Tak nejako som sa časom prepracovala k ovocno-zeleninovej kombinácii a vlastne čisto zeleninové šaláty robím už iba výnimočne. Ovocie dodá šalátu super sviežu chuť. 

Po veľmi dlhej dobe som natrafila v obchode na červené pomaranče, ktoré som naposledy jedla hádam pred desiatimi rokmi. Pôvodne som z nich chcela robiť pomarančový džem, ale nakoniec sa asi zjedia v prírodzenej forme. 

POTREBUJEME :

zmes šalátových listov
červené pomaranče
citrónovú šťavu
figovú alebo dijonskú horčicu
čerstvo mleté korenie
panenský olivový olej
soľ
med 

PRÍPRAVA :

Najskôr si pripravíme zálievku - zmiešaním pomarančovej šťavy, medu, trošky horčice, kvapky citrónovej šťavy, soli a korenia - pomer jednotlivých surovín závisí od chuťových pohárikov toho-ktorého hladoša. Ja som na jednu porciu použila šťavu z polovice pomaranča, 1/4 ČL medu, šťavu z osminky citróna, 1 PL olivový olej, 1/2 ČL figovej horčice (ak použijete dijonskú horčicu treba dať menej, je chuťovo výraznejšia), soľ a korenie podľa chuti.

Šalátové listy zmiešame so zálievkou a naaranžujeme na tanier. Pridáme tenké plátky očisteného pomaranča a mikrobylinky. Ja som mala ako ľahkú večeru s plátkami bravčovej panenky. Výborná kombinácia.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára