1. apríla 2021

Veľkonočná karamelovo-kávová tortička

Torty pečiem veľmi zriedka - zvyčajne k Novému roku a k hodom, pretože torty sú pre mňa už vyššia cukrárčina. Cez ostatné zimné sviatky ma však prekvapil Covid, na pečenie nebolo sily, takže tortička je až teraz k Veľkej noci. Rozmýšľala som akú kombináciu zvoliť - aby bola torta chutná, nie veľmi ťažká na trávenie a nie príliš náročná na prípravu. Nakoniec vyhrala kombinácia káva-karamel-rum doplnená vláčnym kakaovým korpusom 😀.

Krém som zvolila ľahší, na báze Mascarpone a musím povedať, že v kombinácii s jemne slaným karamelom je výborný.


POTREBUJEME (na formu s priemerom 20-22 cm) :

korpus

6 vajíčok
6 PL krupicový cukor
4 PL polohrubá múka
2 PL hladká múka
1 PL (kopcovitá) kakao
3 PL olej
1/2 balenia prášok do pečiva

krém

750 g Mascarpone
3-4 PL práškový cukor
90 ml smotana na šľahanie
100 g slaný karamel

slaný karamel

200 g kryštáľový cukor 
120 g smotana na šľahanie 
45 g maslo (zmäknuté)
1 ČL vanilkový exrakt
1 ČL soľ

iné

rum
uvarená káva (klasická alebo instantná)

zdobenie

čokoládové ozdoby (hotové)
krokant


PRÍPRAVA :

Najskôr som pripravila korpusy - môžu sa pripraviť aj deň vopred. Najskôr som vyšľahala bielky s krupicovým cukrom na tuhý sneh, po jednom som zašľahala žĺtky, olej a nakoniec som zľahka ručne vmiešala preosiatu múku zmiešanú s práškom do pečiva a s kakaom. Cesto som rozdelila do dvoch foriem s priemerom 20 cm, ktorých dno som vystlala papierom na pečenie. Piekla som v rúre zohriatej na 180°C cca 12-13 minút. Čas pečenia sa môže líšiť v závislosti od toho, ako ktorá rúra pečie - treba vyskúšať špáradlom.

Po upečení som boky obrezala nožom, korpusy som vybrala z formy a hore drdy (spodkom hore) som ich nechala na mriežke úplne vychladnúť (papier na pečenie som odstránila). Po vychladnutí som každý korpus prerezala na dve polovice. 

Pokiaľ sa piekli korpusy - pripravila som si slaný karamel. Do panvice (ja mám panvicu s nepriľnavým dnom) som nasypala cukor a na miernom ohni som ho nechala úplne rozpustiť a skaramelizovať. Keď bola zmes úplne tekutá a hladká bez kryštálikov cukru, vmiešala som smotanu, nechala prebublať a nakoniec som pridala zmäknuté maslo a sol (množstvo soli si každý upraví podľa svojej chuti). Karamel necháme čiastočne vchladnúť.

Ako posledný som robila krém. Zmixovala som Mascarpone, cukor a smotanu a nakoniec som postupne všľahala vlažný karamel (karamel musí byť ešte tekutý, inak sa dobre nerozmixuje). 

Keď som mala všetky časti torty pripravené skladala som. Každý korpus som pokropila rumom a uvarenou kávou, potrela časťou krému a krémom som potrela aj boky a vrch torty. Časť krému (cca 3 lyžice) som si odložila. Tortu som cez noc nechala stuhnúť, pretože s príliš mäkkým krémom sa zle robilo. Na druhý deň som vychladenú tortu obtrela zvyšným krémom, uložila som ozdoby, spodok torty som obsypala krokantom a nechala zatuhnúť.


Tortička je chuťovo ozaj lahodná - jemne voňavá od rumu a kávy, so sametovo jemným karamelovým krémom a nadýchaným korpusom. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára