11. mája 2020

Punčové mini bábovky

Punčák forever. Punčák jednoducho môžem vždy a v akejkoľvek podobe. Tentoraz som naň mala neuveriteľnú chuť a zároveň som chcela vyskúšať novú formu na mini bábovky, tak som si vymyslela túto variantu.
 

Na cca 24 kusov mini báboviek (4 x 2,5 cm) potrebujeme :

korpus

2 vajíčka (žĺtky a bielky zvlášť)
2 PL práškový cukor
1 PL hladká múka
1 PL polohrubá múka
1/4 ČL prášok do pečiva
1 PL olej
štipka soli

plnka

2-3 PL mleté vlašské orechy alebo mandle
1 kopcovitá PL malinový džem 
1 PL rum
1-2 PL drvené piškóty (nemusia byť)
citrónová a pomarančová šťava podľa chuti

poleva

120 g práškový cukor
1,5 PL vriaca voda
1 PL citrónová šťava
kvapka červenej potravinárskej farby



PRÍPRAVA :

Bielky so štipkou soli vyšľaháme na sneh, zašľaháme cukor, pridáme žĺtky, múku zmiešanú s práškom do pečiva a olej. Silikónovú formu som dala kvôli stabilite na plytký pekáč. Cesto som preliala do jednorazového cukrárskeho vrecka, odstrihla som špičku a takto som plnila so formy asi 1-2 mm pod okraj. Piekla som v rúre zohriatej na 175 - 180°C cca 15 minút - treba si odsledovať podľa svojej rúry. Vyskúšala som špajdľou. Upečené som vybrala von z rúry a vo forme som bábovičky nechala úplne vychladnúť. Po vychladnutí išli bábovečky pekne vylúpnúť či skôr vytlačiť z formy. Keďže ja som piekla prvý krát v tejto forme, veľmi jemne som ju prstom pred naliatím cesta potrela olejom.

Pokiaľ bábovečky chladnú, pripravíme náplň. Ja som robila od oka - zmiešala som mleté mandle, lekvár, rum, citrónovú a pomarančovú šťavu - na toto množstvo pokojne stačí šťava z 1/4 plodu. Piškóty môžete a nemusíte dať - keď robím punčovinu do koláča pridávam, tentoraz som nedala.

Vychladnuté a z formy vybraté bábovčičky som plnila pomocou rúčky dezertnej lyžičky - mám z minulosti odložené lyžičky, ktoré majú užší a hranatý koniec rúčky, pomocou tohto som vždy nabrala trošku plnky a jemne som ju vtláčala na 2-3x do otvoru až po vrch.

Na polevu zmiešame preosiaty práškový cukor s vriacou vodou, citrónovou šťavou a farbivom. Dá sa zafarbiť aj sirupom, potom treba ubrať vodu aj šťavu. Poleva musí byť skôr hustejšia ako redšia, aby príliš nestekala dolu. Hustotu regulujem pridaním cukru alebo tekutiny. Ak budete zdobiť posypom, treba posypať hneď ako polejete bábovičku, pretože poleva dosť týchlo tuhne a otom ozdoby nedržia. Ja som tentoraz dekorovala iba kúskom čerstvej jahody a mini lístkom bazalky (medovka či mäta nebola po ruke, ale aj bazalka chuťovo ladila). 

Sú to také jednohuby a upozorňujem, že sú prudko žravé a ak ich dobre neschováte, tak zmiznú z taniera rýchlosťou blesku. Ak chystáte dopredu treba ich držať v chladničke a čerstvým ovocím zdobiť až pred podávaním.



Moja forma obsahuje 18 formičiek na bábovčičky, trocha cesta mi zvýšilo, tak som zvyšok cesta naliala do formy na donuty, pretože som bola zvedavá aký bude donut z piškótového cesta - a bol skvelý, mal pekný tvar, vláčne cesto, dal sa pekne prekrojiť a naplniť zvyškom punčovej plnky. Určite budem robiť tieto donuty častejšie.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára