27. apríla 2020

Teľacinka so šampiňónovou omáčkou

Omáčky sú ďalším mne nie príliš blízkym jedlom. Od detstva až donedávna (a to mám už kopec rokov) som bola ochotná zjesť iba paradajkovú omáčku, ale postupne skúšam aj iné omáčky, aj keď veľa ich nie je. 


Z minulého receptu mi zostali šampiňóny a keďže kvôli terajšej situácii sú reštaurácie zatvorené, tak dnes som nalákala môjho chlapa na domáci obed - fajnovú "sladkú" fazuľovú polievku a teľacinku so šampiňónovou omáčkou, ktorej rípravu som odkukala z internetu, trocha som si recept upravila a nakoniec som bola milo prekvapená výsledkom. Tak si recept ukladám.

Na dve väčšie porcie omáčky potrebujeme :

2 maxi šampiňóny (také tie na grilovanie)
2 menšie alebo 1 väčšia cibuľa
maslo
smotana (sladká alebo na varenie, prípadne mlieko)
soľ
čerstvo mleté čierne korenie
mletá rasca
citrónová šťava
trocha múky alebo škrobu na zahustenie

PRÍPRAVA :

Šampiňóny aj cibuľu som očistila (ošúpala) a pokrájala na malé kúsky. Na masle som najskôr orestovala pokrájanú cibuľu, pridala som pokrájané šampiňóny, podliala som  ich kvapkou vody a zmes som udusila do mäkka. Pridala som smotanu, pár minút som ju prevarila, a celú zmes som zahustila troškou zemiakového škrobu (asi 1/2 ČL) rozmiešaného v mlieku. Omáčku som ochutila soľou, korením, štipkou rasce a pár kvapkami citrónovej šťavy. Ja som omáčku tentoraz nemixovala (nebol čas), takže má takú "rustikálnu" podobu, ale nabudúce skúsim premixovať na jemnejšie. Určite ju budem robiť častejšie. 

Mäsko bolo iba na kvapke oleja a štipke masla opečené z oboch strán, ochutené iba troškou soli a korenia. Rovnako aj zemiaky - pokrájané na plátky a opečené. Mala som na prípravu iba necelú pol hodinku, takže styling je iba veľmi jednoduchý - ale pochutili sme si.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára