12. mája 2020

Jednoduchá špargľová polievka

Mám rada najmä zelenú špargľu, pretože ju netreba šúpať a príde mi krehkejšia. Tentoraz som však kúpila špargľu bielu - jednak preto, že zelenú nemali, ale aj preto, že som chcela vyskúšať po dlhšom čase zasa recepty z bielej špargle. A tak prišla na rad aj táto krémová polievka.


Inšpirovala som sa receptom z Kuchyne Lídla, ale recept som jemnučko upravila podľa svojej chuti.

Na 4 porcie potrebujeme :

500 g bielej špargle
1,5 litra teplého zeleninového vývaru (asi 1 dl si odložíme)
2 stredne veľké zemiaky
2 žĺtky
soľ
korenie
ocot podľa chuti (voliteľné)
zelená vňať na posypanie (petržlen, pažítka)


PRÍPRAVA :

Špargľu umyjeme, zo spodnej časti odkrojíme drevnaté časti - asi 2,5 cm. Hlavičky odkrojíme a odložíme bokom. Zvyšok pokrájame na kúsky. Zemiaky očistíme a pokrájame na kocky. Do teplého vývaru vložíme pokrájanú špargľu a zemiaky, prikryjeme a varíme pokiaľ nie sú špargľa a zemiaky mäkké. Zeleninu rozmixujeme, prepasírujeme. V odloženom studenom vývare rozmiešame žĺtky a vlejeme do teplej (nie vriacej) polievky, prehrejeme na slabom ohni (polievka nesmie vrieť aby sa žĺtky nezrazili). Ochutíme soľou, korením a kto má rád chuťovo výraznejšie polievky, môže pridať aj kvapku octu. 

Podávame posypané posekanou zelenou vňaťou alebo s krutónmi. Tu som použila pažítku a na oko aj kvietky materiny dúšky, ktorá nám práve kvitne na záhone. Je to jemná a lahodná polievočka. Dobrú chuť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára