18. mája 2020

Piškótové donuty plnené gaštanovým krémom

Tvar donutov sa mi páči, tak som si ešte pred Vianocami kúpila formu na ich pečenie (vyprážaniu sa vyhýbam). Pôvodne som chcela najskôr vyskúšať zdravšie brokolicové donuty, ale nejako mi to inak a ako prvé som vyskúšala donuty z piškótového cesta.


Na 12 kusov menších donutov (priemer asi 8-9 cm) potrebujeme :

cesto

5 vajíčok (žĺtky a bielky osobitne)
5 PL krupicový cukor
2 PL hladká múka
2 PL polohrubá múka
1 PL tmavé kakao
3 PL olej
1 ČL prášok do pečiva
štipka soli

krém

250 g gaštanové pyré (používam "premium" s vyšším podielom gaštanov)
250 g Mascarpone
90 - 100 ml smotana na šľahanie
1-2 PL práškový cukor
1 PL rum (nemusí byť)

poleva a zdobenie

100 - 120 g čokoláda podľa chuti (použila som čokoládu Gold od Calebaut)
zdobenie podľa chuti

PRÍPRAVA :

Na cesto vyšľaháme bielky so štipkou soli na sneh. Postupne zašľaháme cukor žĺtky, jemne vmiešame preosiatu múku zmiešanú s kakaom a práškom do pečiva, olej. 

Cesto dávkujeme do jemne pomastenej formy, ktorú pred plnením položíme na pekáč. Dávala som asi 1-2 mm pod horný okraj. Malo by vyjsť 12 donutov (mám dve formy pod 6 donutov). Vložíme do rúry vyhriatej na 180°C a pečieme cca 15 minút (mojej rúre to trvá 15 minút, u vás to môže byť kúsok iný čas - vyskúšame špajdľou). Donuty nechám vo forme úplne vychladnúť až potom ich vyberiem.

Na krém vyšľaháme rozmrazené gaštanové pyré s Mascarpone, cukrom a smotanou. Ja som prichutila aj troškou rumu, keďže som robila iba pre dospelákov. Vychladnuté donuty som prekrojila horizontálne na dve polovice a pomocou cukrárskeho vrecka a hladkej špičky som na spodnú polovicu nastriekala krém a jemne som priklopila druhou polovicou.


Ja som nemala veľa času na zdobenie (ale zdobenie aj tak nie je mojou silnou stránkou), tak som iba pofŕkala roztopenou Gold čokoládou, ktorá má veľmi lahodnú chuť a posypala zlato-bielymi cukrovými perličkami.


 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára