2. novembra 2019

Perníkové kocky s gaštanovým krémom

Tak som rozmýšľala čo tento víkend upiecť. Nechcelo sa mi piecť nič zložité, ale aby to bolo chutné. A chcela som sa zapojiť do súťaže na jednej FB stránke, kde boli priamo zadané suroviny typické pre jesenné koláče - tak som si nakoniec poskladala tento koláčik z dvoch iných receptov, ktoré som už v minulosti pripravovala. A nakoniec z toho vznikol výborný koláčik.


Na menší pekáč (vnútorný rozmer 32 x 22 cm) potrebujeme :

korpus

100 g celozrnná pšeničná múka
75 g hladká múka
50 g práškový cukor
1/2 prášok do perníka alebo do pečiva
1/2 ČL sóda bicarbona
1 PL kakao
1 PL voňavé korenie
150 ml mlieko
50 ml rastlinný olej
1 veľké vajíčko
1 jablko
1-2 PL slivkový lekvár

krém :

250 g gaštanové pyré
100 g Mascarpone (Lučina, Philadelphia, ...)
1 PL práškový cukor
1 ČL vanilkový extrakt
1 PL rum

okrem toho :

džem na potretie korpusu
čokoláda na posyp

PRÍPRAVA :

Všetky suroviny na korpus zmiešame na kompaktnú hmotu. Ja miešam ručne varechou tak, že si najskôr zmiešam suché suroviny a potom do nich pridám zvyšné "mokré" ingrediencie. 

Cesto vylejeme na pekáč vymastený a vysypaný alebo pekáč vystlaný papierom na pečenie a rovnomerne rozotrieme. Pečieme v rúre zohriatej na 180°C cca 15 - 20 minút (vyskúšame špáradlom, každá rúra pečie inak). Upečený korpus vyberieme z rúry a necháme úplne vychladnúť. 

Na krém vyšľaháme rozmrazené gaštanové pyré so syrom, cukrom, rumom a vanilkovým extraktom. V prípade potreby necháme stuhnúť v chladičke.

Vychladnutý korpus potrieme ľubovoľným džemom (ja som vedela, že budem dekorovať čerstvými figami, tak som zvolila figovo-pomarančový, ktorý som tento rok skúšala prvý krát). Na džem rovnomerne natrieme krém a posypeme strúhanou horkou čokoládou. Dáme zatuhnúť do chladničky. 

Ja som pred podávaním dekorovala čerstvými šťavnatými figami z našej záhradky, ktoré si zmysleli akurát teraz na konci jesene hromadne dozrieť a lístkami medovky. 



Ak chcete robiť na klasický veľký pekáč je potrebné suroviny zdvojnásobiť.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára