22. novembra 2019

Krémová paštrnáková polievočka ... na kyslo

Mám veľmi rada variabilné recepty. Na túto variantu som využila jemnú krémovú paštrnákovú polievku, ktorú som najskôr pripravovala "na sladko" s hruškou a orechmi. Rozhodla som sa vyskúšať, ako bude chutiť "na kyslo" - a chutila ozaj výborne, hádam ešte lepšie ako tá prvá varianta, ale to bude preto, že ja mám rada výraznejšie chute.




Na 2-3 porcie potrebujeme :

1 menšia cibuľa
2 strúčiky cesnak
350 g paštrnák
1 menší zemiak
zeleninový vývar
20 g maslo
soľ
korenie
muškátový oriešok
čerstvý tymián
ocot
sušená šunka
krutóny

PRÍPRAVA :

Na masle opečieme očistenú, nadrobno pokrájanú cibuľu a nadrobno pokrájaný cesnak. Pridáme očistený a pokrájaný paštrnák a zemiak, zalejeme vývarom tak, aby bola všetka zelenina zaliata a uvaríme do mäkka. Rozmixujeme, ochutíme soľou, korením, štipkou strúhaného muškátového orieška a 1-2 PL octu (podľa chuti). Necháme prevariť a podávame s nasucho opečeným plátkom sušenej šunky či slaniny, posypanú lístkami čerstvého tymiánu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára