22. novembra 2019

Jemná paštrnáková krémová polievočka s hruškou

Už veľmi dlho som chcela vedieť, ako chutí paštrnák. Táto zelenina je podľa mňa v kuchyni veľmi málo používaná. V rámci reštauračného stravovania som sa s paštrnákom ešte nestretla (aspoň v našom relatívne malom meste). A aj v obchodoch sa s ním stretávam zriedkavo. Ale nakoniec som bola úspešná, paštrnák sa mi podarilo kúpiť - a prvým paštrnákovým počinom bola táto polievka.


Na 2-3 porcie potrebujeme :

1 menšia cibuľa
2 strúčiky cesnak
350 g paštrnák
1 menší zemiak
zeleninový vývar
soľ
korenie
muškátový oriešok
hruška
vlašské orechy
20 g maslo

PRÍPRAVA :

Na masle opečieme očistenú, nadrobno pokrájanú cibuľu a nadrobno pokrájaný cesnak. Pridáme očistený a pokrájaný paštrnák a zemiak, zalejeme vývarom tak, aby bola všetka zelenina zaliata a uvaríme do mäkka. Rozmixujeme, ochutíme soľou, korením a štipkou strúhaného muškátového orieška.

Pokiaľ sa varí polievka, na kúsočku masla opražíme plátky hrušky a pár vlašských orechov, ktorými dekorujeme polievku pri podávaní. Polievočka má veľmi jemnú a delikátnu chuť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára