21. októbra 2019

Toasty s pečenou cvikľou

Ako to už býva, tie najjednoduchšie recepty bývajú najchutnejšie. Toho roku sa nám urodilo iba veľmi málo červenej repy, z toho časť boli iba také mini repky - a práve tie som využila na túto dobrotu.



Množstvá neuvádzam, každý si pripraví podľa svojej chuti a potreby. Takže ideme na to :

POTREBUJEME :

červenú repu
chlieb alebo pečivo (ja som použila taký zdravší semienkový chlebík)
Lučina alebo syr podobného typu
slaný syr (dala som Fetu)
med
čerstvý tymián

PRÍPRAVA :

Najskôr si pripravíme červenú repu - dobre ju umyjeme, osušíme a zabalíme do alobalu. Pečieme v rúre zohriatej na cca 190-200°C cca 50 až 120 minút, podľa veľkosti. Necháme vychladnúť, očistíme a pokrájame na malé kúsky.

Chlebík pokrájame na látky a nasucho opečieme na panvici. Vychladnutý chlebík potrieme troškou Lučiny, uložíme kúsky červenej repy, posypeme slaným syrom, pokvapkáme medom a posypeme lístkami čerstvého tymianu. A potom už len vychutnávame túto dobrotu.

**********************

Verzia s čerstvým krémovým kozím syrom - výborná :

Postup veľmi podobný - nasucho opečené toasty som potrela vrstvou krémového kozieho syra (kupujem Lučina - kozia, je výborný), na syr som uložila plátky upečenej červenej repy potreté zvrchu jemnulinko olivovým olejom, pokvapkané medom, posypané tymianom (žiaľ v zime iba sušeným, v sezóne určite použite čerstvý). Vrch som ešte posypala kúskami slaného syra. Dobrota veľká.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára