26. júla 2019

Marhuľovo - malinová zmrzlina

Ja osobne mám najradšej ovocnú zmrzlinu typu "dreň", bez cukru, v takej "natur" podobe, ale občas vybočím a vyskúšam aj takú kúsok viac kalorickú. Tento rok sa nám urodilo dosť marhúľ, tak som sa rozhodla tentoraz pre marhuľovú, doplnenú o malinové pyré a sušienky.




Na cca 6 - 8 porcií potrebujeme :

350 g vykôstkovaných marhúľ
175 g krupicový cukor
50 ml voda (na sirup) + pod marhule
150 ml smotana na šľahanie
2 bielky
100 g maliny (čerstvé alebo mrazené)
mäkšie sušienky (nemusí byť)
2-3 marhule pokrájané na kúsky

PRÍPRAVA :

Marhule umyjeme, vykôstkujeme. Polovice marhúľ spolu so 100 g cukru a troškou vody dáme variť - varíme do mäkka, cca 10-15 minút. Medzitým zvaríme zvyšný cukor a 50 ml vody na sirup - varíme cca 6 minút od bodu varu, odstavíme a necháme čiastočne vychladnúť. Vyšľaháme bielky a keď už sú biele, postupne zašľaháme vychladnutý cukrový sirup. Osobitne vyšľaháme smotanu. Maliny rozvaríme a prepasírujeme.

Uvarené marhule rozmixujeme a prepasírujeme. Vzniknuté pyré pridáme k vyšľahanej smotane, vmiešame sneh z bielkov. Jemne vmiešame kúsky marhúľ a podrvené keksy (ja som použila oreo bez plnky). Nakoniec pofŕkame malinovým pyré, ktoré lyžicou jemne cik-cak zapracujeme do zmesi. 

Dáme do krabice s vrchnákom a šupneme do mrazničky. Každú hodinu aspoň zo 2-3 x premiešame vidličkou, aby sme zabránili tvoreniu ľadových kryštálov. Výsledná zmrzlina je lahodná, krémová, kyselkavá - osviežujúca.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára