21. júla 2019

Jednoduché gaštanové rezy

Každý víkend dumám akú maškrtu pripravím pre rodinku - tento raz som vymyslela gaštanové rezy. V minulosti som už robila gaštanovú roládu aj tortu, teraz som zvolila menší rez. 


Na cca 6 - 10 kusov potrebujeme :

cesto

5 vajíčok (žĺtky a bielky osobitne)
120 g krupicový cukor
80 g polohrubá múka
40 g kakao
3 PL olej
štipka soli

plnka

125 g maslo
2 dl mlieko
1/2 balenia vanilkového pudinku
1 PL krupicový cukor (alebo podľa chuti)
150 g gaštanové pyré
70 g práškový cukor
kvapka (r)umu (nemusí byť)

PRÍPRAVA :

Z bielkov a štipky soli vyšľaháme sneh, zašľaháme cukor, žĺtky, olej a nakoniec zľahka zamiešme múku zmiešanú s kakaom. Rozotrieme na menší pekáč vyložený papierom na pečenie (cca 35 x 25 cm). Pečieme v rúre zohriatej na 190°C 8-10 minút. Po upečení necháme čiastočne vychladnúť, stiahneme papier na pečenie a cesto rozrežeme po dĺžke na tri rovnako široké pásy.

Na krém uvaríme klasickým spôsobom puding (mlieko, cukor, pudingový prášok rozmiešaný v troške mlieka) a necháme ho vychladnúť. Medzitým vyšľaháme maslo s cukrom, postupne zašľaháme vychladnutý resp. vlažný puding a nakoniec rozpustené gaštanové pyré a rum. Krém dáme stuhnúť do chladničky. Po stuhnutí potrieme spodný pás, priložíme druhý pás cesta, znovu potrieme krémom, položíme posledný pás a ak nám zvýši krém môžeme potrieť aj vrch koláčika. V prípade potreby necháme stuhnúť, ozdobíme podľa chuti a vkusu - ja som použila strúhanú čokoládu a kandizované gaštany. Z dávky vyjde cca 6 tortových rezov alebo 10-12 kusov klasických rezov.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára