20. júla 2019

Paradajkové krémové risotto

Po dlhšom čase ďaľšia varianta môjho obľúbeného krémového risotta - paradajkové, lebo veď červené ešte v mojej zbierke nemám 😍. Naše paradajky ešte nedozreli, tak som využila sterilizované z minulého roka, preto je farba menej výrazná  - určite vyskúšam aj z čerstvých paradajok, keď konečne dozrejú.


Na 4 porcie potrebujeme :

4 PL olivový olej
2 šalotky
250 g ryže určenej na risotto (Arborio, Carnaroli, Vialone Nano)
1,5 dl biele suché víno
cca 1 l zeleninový vývar
cca 80 g strúhaného parmezánu alebo syra Pecorino
2-3 plátky maslo
4-5 väčších paradajok alebo 1 konzerva sterilizovaných
čerstvá bazalka alebo bazalkové pesto

PRÍPRAVA :

V širšom hrnci rozpálime olej, pridáme nadrobno pokrájanú šalotku (alebo cibuľu, ale šalotka je jemnejšia), 2-3 minúty restujeme, pridáme ryžu (neoplachujeme), premiešame aby sa každé zrnko obalilo olejom, pár minút opekáme, pridáme víno, premiešame, 3-4 minúty varíme - alkohol sa odparí a ryža nasiakne zvyšnú tekutinu, premiešame a za občasného miešania pridávame postupne po naberačkách teplý vývar a varíme až pokiaľ nie je ryža uvarená "aldente" (zvonku mäkká, ale jadro je pevné, nerozvarené) - mne to trvá zvyčajne okolo 20 minút. 

Pokiaľ sa ryža varí, umyjeme a pokrájame čerstvé paradajky a varením z nich odparíme prebytočnú vodu, alebo zohrejeme a ak treba zredukujeme sterilizované paradajky. Ja som použila sterilizované domáce paradajky z minulého roka, mali veľa tekutiny tak som po zovretí som časť šťavy scedila a varila som už iba hustejšiu časť, ktorú som následne prepasírovala a túto hustú časť som pred koncom pridala do ryže.

Keď máme ryžu uvarenú pridáme strúhaný parmezán alebo syr Pecorino, premiešame, odstavíme z ohňa, pridáme plátky masla, prikryjeme a necháme takých 5-7 minút stáť. Následne premiešame a hneď podávame. Ja som dekorovala čerstvou bazalkou rozšmelcovanou v mažiari s trochou olivového oleja a hoblinami parmezánu. Dobrú chuť.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára