8. septembra 2018

Pohánkovo - jablkový koláč

Tentoraz som sa opäť rozhodla pripraviť zdravšiu maškrtu a zvolila som tento sladký dezert z pohánky a jabĺk, bez múky a cukru (ak nerátam tú štipku na vrchu, ktorý som dala kvôli fotke).

Recept som zvolila najmä preto, že v záhrade nám dozrievajú jablká a zaujala ma aj úprava pohánky na sladko, pretože doposiaľ som ju vždy pripravovala iba na slano.

Výsledkom je šťavnatý a svieži dezert. Inšpirácia je z knihy receptov tučka Toma, ale recept som doplnila, pretože pôvodne použité suroviny boli všetky nevýrazné.




Na formu s priemerom 20 cm potrebujeme :

120 g pohánka-lámanka 
350-400 ml mlieko 
šťava z 1 menšieho pomaranča
1 PL perníkové korenie
3 ks vajíčko (žĺtka a bielka zvlášť)
2 PL med + na ozdobenie
3 jablká
plátky mandlí na ozdobu (nemusí byť)
maslo na vymazanie formy




PRÍPRAVA :

Pohánku prepláchneme, dáme do hrnca, zalejeme mliekom a varíme za občasného miešania 10 minút. Následne odstavíme z plameňa a necháme 30 minút stáť. Ja som použila obyčajné mlieko, ale super by mohlo byť nejaké voňavé - napríklad kokoksové či mandľové. Pokiaľ sa urobí pohánka, žĺtky vymiešame s medom, z bielkov a štipky soli vyšľaháme tuhý sneh a jablká očistíme a pokrájame na plátky.

Do pohánkovej zmesi vmiešame žĺtky s medom, perníkové korenie, pomarančovú šťavu a nakoniec jemne vmiešame sneh.

Formu na pečenie vymastíme maslom, nalejeme polovicu zmesi, rozložíme polovicu jabĺk, zalejeme zvyšným cestom, navrch rozložíme zvyšné jablká a pečieme v rúre zohriatej na 180°C cca 35-40 minút. 5-10 minút pred koncom pečenia pokvapkáme medom a dopečieme.

Koláč necháme úplne vychladnúť vo forme, potom opatrne nožom obrežieme boky formy a môžeme servírovať. Koláč je šťavnatý a svieži, ale treba ho jesť lyžičkou, do ruky sa chytiť nedá.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára