27. júna 2024

Zajačie stehná na červenom víne so sušenými slivkami

Občas príde chuť pochutnať si na niečom inom ako tradične konzumujeme. Tentoraz som si spomenula na domáceho zajaca, ktorého som pred časom kúpila a odpočíval v mrazničke. A pretože ja iba veľmi nerada pripravujem dookola tie isté recepty, rozmýšľala som ako ho pripraviť. A keďže ja viac-menej varím veľmi intuitívne, teda nepripravujem sa dopredu (s výnimkou osláv a podobne), tak som recept musela prispôsobiť aj tomu, čo dom aktuálne poskytol.


Nakoniec som sa nechala inšpirovať receptom od šéfkuchára Marcela Ihnačáka, ktorého recepty mám veľmi rada a jedlá pripravované podľa nich boli vždy chutné a aj toto bolo výborné, preto si ho sem ukladám, aby som ho nemusela nabudúce hľadať, lebo tento recept určite ešte urobím.
 
POTREBUJEME (na 2 porcie) :
 
2 kusy zajačie stehná 
2 PL olivový olej
1 stredne veľká cibuľa
4 strúčiky cesnaku
1,5 -2 dl suché červené víno
1,5 - 2 dl vývaru (zeleninový, hydinový) alebo vody na podlievanie
soľ
čerstvo mleté korenie
hladká múka na obalenie
hrsť sušených sliviek bez kôstky
1 kopcovitá PL slivkový lekvár
50 g maslo
čerstvý tymián
bylinky na ozdobu

PRÍPRAVA :

Cibuľu a polovicu cesnaku očistíme, pokrájame nadrobno, opekáme v hrnci na troche olivového oleja. Stehná osolíme, okoreníme, obalíme v hladkej múke a keď sú cibuľa a cesnak opečené pridáme do nich stehná a opečieme ich z oboch strán do zlatista. Následne pridáme sušené slivky pokrájané na menšie kusy, čerstvý tymian, slivkový lekvár, červené víno a premiešame. Keď sa z vína odparí alkohol podlejeme teplým vývarom alebo vodou (odporúčam vývar) tak, aby bolo mäso zaliate do 2/3. Prikryjeme a dusíme na miernom ohni do mäkka. Podľa potreby podlievame vývarom alebo vodou, tesne pred dokončením pridáme kúsok masla.
 
 
Podávame s prílohou podľa chuti - ja som tentoraz zvolila batátovo-zemiakovú kašu a pečenú mladú mrkvu.Na kašu som uvarila v osolenej vode očistené a pokrájané batáty a zemiaky do mäkka (zemiaky dodajú konzistenciu, samotný batát je veľmi riedky), pridala som maslo, ochutila som soľou a korením. Mladú mrkvu som prekrojila na polovice a opekala na panvici na masle a olivovom oleji do polomäkka, ku koncu som pridala trocha hnedého cukru a nechala skaramelizovať, ochutila som soľou a korením. Na tanieri som ozdobila a dochutila čerstvými bylinkami (oregano, tymián).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára