1. januára 2024

Silvestrovské bagetky

Šťastný a úspešný rok 2024 prajem všetkým, ktorí nazrú do tejto mojej virtuálnej kuchárskej knihy.

Po sviatkoch hojnosti sa mi opäť žiada nejaké ľahšie a sviežejšie jedlo, preto posledné roky k Silvestru pripravujem také ľahšie stráviteľné chuťovky. Vlastne v posledných rokoch na sebe pozorujem, že čoraz častejšie mám chuť na bezmäsité jedlo. Tieto bagetky sú chrumkavé a svieže, s jemnou chuťou a vôňou cesnaku. Je to obmena dobre známej kombinácie paradajky - bazalka - Mozarella. Mne práve s Fetou chutia viac, pretože sú chuťovo výraznejšie. Okrem bagety môžete použiť aj plátky staršieho chlebíka, ako ja teraz.

 
Tieto bagetky samozrejme nemusia byť iba na Silvestra, pokojne na raňajky, ľahšiu večeru či ako pohostenie pre návštevu - ja som ich však pripravovala na Silvestra, preto ten názov.
 

 
POTREBUJEME :
 
bagetu /bielu, viaczrnnú, celozrnnú - podľa chuti), alebo chlebík
kvalitný olivový olej
cesnak
soľ
korenie
čerstvé paradajky (tvrdšie)
dehydrované sušené paradajky (bez nálevu - vo vreckách) 
syr Feta
čerstvá bazalka
čerstvá petržlenová vňať
 

 
PRÍPRAVA :
 
V miske zmiešame olivový olej, prelisovaný cesnak, soľ, korenie a odložíme bokom. Nadrobno pokrájame sušené paradajky, posekáme petržlenovú vňať a bazalku. Feta syr rozdrobíme. Paradajky pokrájame na tenké plátky.
 
V druhej miske zmiešame rozdrobený syr Feta s nadrobno pokrájanými sušenými paradajkami, posekanou bazalkou a petržlenovou vňaťou a tiež odložíme bokom.
 
Z bagety nakrájame šikmé plátky hrubé asi 1 cm, ktoré nasucho opečieme na panvici. Opečené plátky potrieme z vrchnej strany ochuteným olivovým olejom, rozložíme plátky paradajok a vrch posypeme zmesou syra a sušených paradajok s bylinkami.
 

Výborné sú aj v tomto "fresh" prevedení, ale ak chcete teplé občerstvenie môžete takto pripravené bagetky krátko zapiecť v rúre (funkcia gril alebo horný ohrev), pokiaľ sa syr nezačne topiť.

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára