14. mája 2023

Šalát s malinami a malinovým dresingom

Opäť prichádza čas, keď mám chuť na šaláty - v zime mi šaláty nejako nechutia, keď je vonku chladno, mám chuť na sýtejšie a najmä teplé jedlá. Ale s prvými slnečnými dňami si môj organizmus šaláty každý rok znovu a znovu žiada. A keďže ja vášnivo rada skúšam nové kombinácie, teraz prišiel na rad šalát s malinami a malinovým dresingom, ktorý som ešte nerobila.
 
verzia s Fetou a píniovými orieškami

Úprimne poviem, že keď som ho išla robiť prvý krát, bola som dosť skeptická, pretože maliny predsa len nie sú typická prísada do šalátov. Ja som si zamilovala šaláty s ovocím - chutia mi viac ako klasické čisto zeleninové šaláty. Tá chuť ovocia dáva šalátu akúsi pridanú hodnotu, náboj, sviežosť. 
 
V minulosti som robila šalát v kombinácii s dusenými jablkami, mandarínkami, hroznom aj jahodami, a všetky boli výborné. Aj tento je výborný, zbytočne som sa tejto kombinácie bála. 
 
verzia s Fetou a píniovými orieškami

POTREBUJEME :
 
na šalát

listy rímskeho prípadne ľadového šalátu (ja používam rímsky)
listy polníčka (prípadne iné druhy listového šalátu)
čerstvú Mozarellu alebo Fetu
sušenú šunku
červenú cibuľu
čerstvé maliny
soľ
čerstvo mleté čierne alebo farebné korenie
píniové oriešky
 
na malinový dresing (cca na dve porcie)
 
5-6 kusov čerstvé maliny
1 PL panenský olivový olej
1 PL citrónová šťava
1 PL med
1 strúčik cesnaku
5-6 ks čerstvých listov bazalky
1/2 ČL dijonská horčica 
soľ
korenie

verzia s Fetou a píniovými orieškami

PRÍPRAVA :

Najskôr si pripravíme suroviny, ktoré potrebujú pre podávaním spracovať. Na dresing jednoducho zmixujeme všetky suroviny ponorným mixérom.Sušenú šunku nasucho opražíme - šunku možno samozrejme aj vynechať, ale mne šalát chutí s opečenou šunkou. Píniové oriešky nasucho opečieme na panvici.
 
Do misy dáme šalátové listy a červenú cibuľu pokrájanú na tenšie prúžky, a zľahka všetko premiešame s trochou dresingu (1-2 polievkové lyžice). Šalát dáme do taniera, v ktorom ho budeme podávať a navrch rozložíme kúsky šunky, kúsky syra - robila som obe verzie, s Mozarellou je chuť jemnejšia a s Fetou výraznejšia. Obe verzie boli výborné, ja mám radšej výraznejšie chute, preto mi o kúsok viac chutil šalát s Fetou. Nakoniec šalát posypeme opečenými orieškami a pokvapkáme zvyšným dresingom podľa chuti. Ochutíme soľou a čerstvo mletým korením.
 
verzia s Mozarellou, pridala som aj opečenú oranžovú cviklu
 
verzia s Mozarellou a opečenou oranžovou cviklou

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára