1. mája 2023

Recyklované pistáciovo-malinové makrónky ... krok za krokom

Makrónky sa stali mojim druhým najobľúbenejším dezertom ... topka sú moje punčové mini tortičky, ale makrónky ich už dobiehajú. Tentoraz som robila opäť recyklované - z pokazených vysušených a rozmixovaných škrupiniek. Plnku som zvolila pistáciovo - malinovú, pretože som chcela domíňať načatú pistáciovú pastu aj malinový gel. Okrem toho pistácie a maliny k sebe výborne pasujú. 
 

Pri týchto recyklovaných makrónkach sa nevytvorí pri pečení nožička, ale vytvorí sa suknička. Okrem toho je zmes vlhkejšia ako pri normálnom pečení, preto si vyžadujú o pár minút dlhšie pečenia - u mňa na klasickej silikónovej podložke sú to tak 2-3 minúty. 


Vedela som, že škrupinky budú zelené, ale dala som štipku viac farby ako som chcela, tak sú zelenšie ako som plánovala, ale čo už - na chuti im to neubralo.
 

 
POTREBUJEME (na 16-17 kompletných menších makróniek) :
 
škrupinky :
 
87 g pomleté a preosiate škrupinky makróniek
40 g bielky
35 g krupicový alebo kryštálový cukor
štipka soli 
1-2 kvapky potravinárskej farby (používam gélovú farbu)

plnka - ganache :

0,4 dl smotana na šľahanie
80 g biela čokoláda (použila som Callebaut)
15 g pistáciová pasta (100%-ná)  

malinový gél

100 g mrazené maliny
1 PL krupicový cukor
1 PL kvalitný malinový džem
trošičku škrobu alebo želatínu 
1-2 PL voda

PRÍPRAVA :
 
Najskôr som rozmixovala vysušené nevydarené škrupinky mixérom a potom ešte pomlela v staršom mlynčeku na kávu a 2x preosiala - výsledná hmotnosť musí byť 87 g. 
 
  
 
 
Následne som vyšľahala bielky so štipkou soli - keď bol sneh taký polotuhý, na 3x som zašľahala kryštálový cukor a vyšľahala som tuhý sneh. 
 

Do snehu som ručne stierkou na 3x vmiešala preosiatu rozmixovanú zmes z nepodarených škrupiniek. Miešala som dovtedy, pokiaľ sa zmesou nedala urobiť v ceste osmička. 
 
 
 
 
V tejto fáze som pridala do zmesi gélovú potravinársku farbu, ktorú som dobre rozmiešala. Pri farbení treba počítať s tým, že pri pečení farba čiastočne zbledne, ja by som bola tentoraz prijala, keby bola zbledla ešte kúsok viac.
 
 
Zmes som preložila do cukrárskeho vrecka s hladkou špičkou (priemer otvoru 1 cm) a nastriekala som makrónky na podložku - používam obyčajnú silikónovú podložku z Tescomy. Plechom som niekoľkokrát pobúchala o stôl, aby som sa zbavila vzduchových bubliniek. 

 
Čerstvo nastriekané budúce škrupinky som posypala mletými pistáciami a nechala zaschnúť pri izbovej teplote - mne to trvalo asi hodinu - škrupinky pri dotyku prstom nesmú lepiť. 


Takto nastriekané budúce škrupinky som nechala zaschnúť pri izbovej teplote do doby, kedy sa povrch pri dotyku nelepil na prst. Piekla som v rúre zohriatej na 145°C 18 minút (funkcia spodný a vrchný ohrev alebo funkcia ventilátor). 
 

Upečené škrupinky som nechala na podložke úplne vychladnúť a až potom som ich opatrne zlúpla. 

Na plnku som rozohriala smotanu na šľahanie po bod varu a horúcou som zaliala kúsky čokolády, ku ktorým som pred pridaním horúcej smotany pridala pistáciovú pastu. Zmes som malú chvíľu (2-3 minúty) nechala postáť a rozmiešala som do hladka. 
 
 Ak sa čokoláda všetka nerozpustí, vložím misku so zmesou na 10-15 sekúnd do mikrovlnky a následne rozmiešam - záleží to od čokolády, tentoraz to nebolo potrebné. Zmes som v miske vložila do chladničky čiastočne stuhnúť na požadovanú hustotu.Následne som zmes dala do cukrárskeho vrecka, odstrihla som špičku a krém som striekala po obvode polovice upečených škrupiniek. Do stredu som pomocou vrecka striekala malinový gél. Následne som zľahka pritlačila druhú (čistú) škrupinku.
  Mne tentoraz malinový gél zostal z iného pečenia, ale ak si ho chcete pripraviť je to jednoduché - mrazené maliny rozvaríme s kvapkou vody (1-2 PL), pridáme cukor podľa chuti, prepasírujeme a zahustíme buď želatínou alebo troškou zemiakového škrobu, ktorý pred použitím rozmiešame v troche vody.
 

NIEČO NAVYŠE :

Čo sa týka bielej čokolády, mám vyskúšané iba dva druhy - kedysi som používala obyčajnú bielu z Lídl, ale prešla som na túto bielu belgickú čokoládu W2 od Callebaut, ktorá má vyváženú chuť a ideálnu viskozitu. Má príjemnú chuť s výraznými mliečnymi, krémovými, karamelovými a vanilkovými tónmi, ktoré sú v dokonalej rovnováhe. Možno ju kombinovať so širokou škálou prísad - korenie, bylinky, ovocie, alkohol. Veľmi dobre sa s ňou robí, pretože sa dobre rozpúšťa a po roztopení má sametovo hladkú konzistenciu.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára