3. októbra 2021

Tekvicová torta s pomarančovo-ružovým krémom

Keď som videla tekvicovú tortu v časopise vedela som, že ju určite vyskúšam, pretože na jeseň tak nejako ešte radšej ako inokedy využívam v kuchyni sezónne suroviny - tekvicu, cviklu, jablká a podobne. 

Korpus je veľmi podobný ako ten, ktorý robievam pri mrkvových rezoch alebo torte, samozrejme s tým, rozdielom, že namiesto mrkvy a jabĺk sa používa tekvicové pyré. Vo výsledku je ale korpus rovnako voňavý a šťavnatý ako ten mrkvový, a rovnako získa od pyré a použitých korením krásnu tmavú farbu aj bez pridaného kakaa.

Recept som si trocha upravila, pretože množstvo cukru pridávaného do korpusu je v pôvodnom recepte ohromujúce - skoro 1/2 kg, čo sa mi teda ozaj zdá extrémne veľa. A zabudla som kúpiť pomaranče, čo je teda dosť "prúser", keď idete robiť pomarančový krém. Takže som improvizovala.

Na tortu s priemerom 20 cm potrebujeme :

korpus :

375 g pyré z tekvice Hokaido
375 g hladká múka
300 g krupicový cukor
1 prášok do pečiva
1 ČL sódy bicarbony 
4 ČL voňavého korenia (používam zmes Jablkový závin) alebo škorice
5 vajec
250 g rastlinný olej
50 ml minerálka
kôra z 2 pomarančov alebo 1 citróna
pomarančová šťava na pokropenie korpusu 
(ja som použila zmes pomarančového likéru Cointreau, pár kvapiek doTerra Wild Orange, 2 PL malinový sirup a pár kvapiek ružovej vody)

plnka :

750 g Mascarpone
250 ml smotany na šľahanie
300 g pomarančovo-ružová ganache (alebo čisto pomarančová)
pomarančová kôra (u mňa pár kvapiek doTerra Wild Orange a ružovej vody)
maliny (čerstvé alebo mrazené)

pomarančovo-ružová (pomarančová) ganache :

200 g biela čokoláda
80 g smotany na šľahanie
pomarančová kôra z 1 pomaranča 
4 PL pomarančová pasta alebo pomarančový džem

ja som pomarančovú kôru a džem nahradila opäť pár kvapkami doTerra Wild Orange a pár kvapkami ružovej vody

PRÍPRAVA :

Ako prvé je potrebné pripraviť ganache - odporúčam deň vopred, aby cez noc stuhla. Ganache pripravíme klasicky - smotanu zohrejeme až na bod varu a horúcou zalejeme posekanú čokoládu, necháme pár minút postáť a rozmiešame na hladkú zmes. Podľa originál receptu sa do ganache pridáva ešte pomarančová kôra a pomarančová pasta alebo džem. Kôra by mi tam asi vadila - bolo by cítiť hrudky, s pastou nemám skúsenosti a džem som nemala - tak som pridala pár kvapiek doTerra Wild Orange (100% esenciálny olej vhodný aj na vnútorné použitie) a pár kvapiek ružovej vody (na vnútorné použitie), ktorá úžasne vonia a k pomaranču sa hodí. Premiešame, necháme sčasti vychladnúť, prikryjeme fóliou a necháme v chlade cez noc stuhnúť.

Ako druhé pripravíme pyré z tekvice - tekvicu Hokaido umyjeme, pokrájame na menšie kusy, uvaríme do mäkka a rozmixujeme na jemné pyré. Necháme vychladnúť. Na 375 g pyré potrebujeme asi 450 - 500 g tekvice.

Keď už máme stuhnútú ganache a vychladnuté pyré môžeme sa vrhnúť na korpus. Príprava je veľmi jednoduchá - stačia dve misy a varecha. V jednej mise zmiešame všetky suché suroviny (múku, cukor, prášok do pečiva, sódu bicarbonu, voňavé korenie alebo škoricu, a ak máte tak aj kôru z pomarančov alebo citróna), v druhej mokré (tekvicové pyré, vajcia, olej, minerálku a ak máte tak šťavu z 1 pomaranča). Do tekutej zmesi postupne na 3-4 krát vmiešame suchú zmes. 

Cesto rovnomerne rozdelíme do troch foriem, ktorých dno sme vystlali papier na pečenie. Pečieme na 165°C asi 40 - 50 minút, alebo podľa toho ako vám pečie rúra (vyskúšame špajdľou) - mne stačilo 40  minút. Korpusy necháme čiastočne vychladnúť, obrežeme boky, vyberieme z formy a necháme vychladnúť na mriežke. Ak sa vám vrch korpusu vyduje - jemne ho zrežte. 

Pokiaľ chladnú korpusy, pripravíme krém - vyšľaháme Mascarpone, smotanu, ganache, pomarančovú kôru, pomarančovú pastu alebo džem - ja som použila doTerra Wild Orange a ružovú vodu.

Keďže som zabudla kúpiť pomaranč, korpusy som pokvapkala zmesou malinového sirupu, pomarančového likéru Cointreau, doTerra Wild Orange a ružovej vody. A potom som už iba vrstvila - korpus, krém, maliny, korpus, krém, maliny, korpus. Zvyšným krémom, ktorý som prifarbila som tortu obtrela zvonku (na dva krát - po zachladení prvej vrstvy krému som naniesla ďalšiu). Zdobenie som zvolila iba jednoduché - čerstvé ovocie, jednoduché ozdoby z bielej a tmavej čokolády a trocha jedlého zlata.


Tortička je veľmi lahodná. Korpus je vláčny a krém jemný. Aj napriek množstvu cukru (cukor, čokoláda) vôbec nie je presladená. A tá vôňaaaa ... tá ružová voda a doTerra Wild Orange, neskutočná kombinácia. Ale aj s pomarančom bude úžasná.
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára