6. októbra 2021

Kačacie prsia s mrkvovo-batatovým pyré a pečenou cviklou

Po dlhšej dobe nám prišla na chuť kačacinka. Tentoraz som zvolila iba prsia a rozmýšľala som akú prílohu k nim zvoliť. Snažím sa variť zdravšie, takže klasické ťažšie prílohy som vylúčila hneď na začiatku. Nakoniec som zvolila bataty a mrkvu v kombinácii s pečenou cviklou. Myslím, že som túto kombináciu videla v nejakom časopise, tak som sa inšpirovala. Batatové pyré som robila už aj v minulosti, ale nie spolu s mrkvou a pečenú cviklu mám rada, tak som bola zvedavá, ako to bude fungovať všetko spolu - a musím povedať, že to bolo výborné.


POTREBUJEME (na 2 porcie) :

2 kusy kačacie prsia
1 veľký alebo 2 menšie bataty
1 veľká alebo 2 menšie mrkvy
1 veľká alebo 2 malé šalotky
1 PL olivový olej
1-2 plátky masla
soľ
čerstvo mleté korenie
muškátový oriešok
syr (typu parmezán alebo pecorino)
vodu

PRÍPRAVA :

Bataty, mrkvu a šalotku očistíme. Bataty pokrájame na menšie kusy, mrkvu nahrubo postrúhame a šalotku pokrájame na jemno. V hrnci rozohrejeme olej, pridáme maslo, šalotku, mrkvu aj bataty a pár minút opekáme. Potom zalejeme vodou tak, aby bola zelenina ponorená. Osolíme a uvaríme do mäkka. Vodu scedíme a zmes rozmixujeme. Ochutíme podľa chuti - soľou, korením, muškátovým orieškom - ja som pridala aj trocha postrúhaného syra Pecorino - mrkva aj bataty sú samé o sebe chuťovo nevýrazné, takže nejaká chuť im iba prospeje.

Pokiaľ sa varí príloha pripravíme prsia. Kožu narežeme ostrým nožom do tvaru mriežky a prsia opražíme na panvici. Začíneme opekať stranu s kožou. Môžete pražiť na suchej rozpálenej panvici alebo začať pražiť na slabšie rozohriatej panvici - každý spôsob má svojich priaznivcov. Pri rozpálenej panvici viac prská masť z kože, ale koža sa rýchlejšie zatiahne. Ak začínate na mierne teplej panvici, masť tak neprská a vypeká sa postupne. Skúšala som oba spôsoby, výrazný rozdiel v kvalite mäsa som nevidela. Na koži pražím dovtedy, kým nie je pekne do hneda opečená, potom prsia obrátim a asi 2-3 minúty opekám druhú stranu. Nakoniec mäso dopečiem v rúre - asi 8-10 minút na 190°C, dobu pečenia treba prispôsobiť hrúbke mäsa.

Cviklu som piekla v rúre. Očistenú surovú cviklu som pokrájala na kocky a na jemne poolejovanom pekáči som piekla do mäkka - doba pečenia závisí od veľkosti kúskov. Ja som mala kocky asi 1,5 x 1,5 cm a piekla som asi 15-20 minút na 190°C. Mňam.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára